بازجویی سه باره  تاجر نزدیک به نتانیاهو

پلیس رژیم صهیونیستی سه بار از " ارنون میلتشین" یک تاجر نزدیک به نتانیاهو نخست وزیر این کشور به اتهام فساد مالی بازجویی کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آناتولی، پلیس رژیم صهیونیستی ، "ارنون میلتشین، یک تاجر نزدیک به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این کشور" را 3 بار در سفارت خانه این رژیم در لندن به اتهام فساد مالی مورد بازجویی قرار داده است.

کانال دوم تلویزیون اسرائیل، شب گذشته گزارش داد که میلتشین به دادن رشوه به نخست وزیر اسرائیل در قبال کمک به او در امور مربوط به کسب و کارش در این کشور و همچنین در سراسر جهان متهم می شود اما این تاجر اتهام مذکور را رد کرده است.

نتانیاهو در چارچوب «پرونده 1000»، در مورد اتهاماتی چون «دریافت و پذیرش هدیه از افراد ثروتمند از سوی خود و همسرش» و در چارچوب «پرونده 2000» در مورد «چانه‌زنی با یک غول رسانه‌ای مخالف دولت بر سر نشر مطالب حمایتی در باره وی» تحت بازجویی قرار دارد.

همچنین وی در پرونده موسوم به «پرونده 3000» در باره خرید زیردریایی‌ها و کشتی های جنگی از آلمان به طور غیرقانونی که طی چند ماه گذشته آغاز شده است، مورد بازجویی قرار خواهد گرفت.

گفتنی است روز شنبه گذشته صدها معترض به طولانی شدن پرونده تحقیقاتی درباره "فساد مالی" نتانیاهو، با تجمع مقابل منزل مسکونی دادستان کل در شهر بیتاح تکفا در شرق تل آویو خواستار سرعت بخشیدن به این تحقیقات شدند.

802

کد خبر: 834384

وب گردی

وب گردی