مدارسی که برای تامین گچ و ماژیک دست به دامن خانواده‌ها می‌شود

اگرچه آموزش‌وپرورش معتقد است برای دسترسی تمام دانش‌آموزان به آموزش امکاناتی همچون شهرهای بزرگ فراهم کرده است اما به گفته معلم منطقه محروم دلفان هنوز خیلی از این مناطق مدرسه ، کلاس درس ،معلم و تجهیزات کافی حتی گچ و ماژیک برخوردار نیست.

به گزارش ایسکانیوز ، سینا نوری، معلم منطقه محروم دلفان در رابطه با چالش‌ها و مشکلات تدریس در این منطقه گفت: معلم‌ها همیشه خود را با کارمندان دیگر ارگان‌ها مقایسه می‌کنند و این تبعیض امکاناتی که وجود دارد، آن‌ها را همیشه آزار می‌دهد و بی‌انگیزه می‌کند.

وی با بیان اینکه برخی مدارس دلفان حتی ابتدایی‌ترین امکانات تدریس را هم ندارند، ادامه داد: مدیران مدارس برای تهیه گچ و ماژیک هم به بهانه‌های مختلف از خانوادها کمک می‌گیرند.

مدیران مدارس مناطق محروم برای تهیه گچ و ماژیک هم به بهانه‌های مختلف از خانوادها کمک می‌گیرند

‌این معلم منطقه محروم اضافه کرد: هنوز بعضی از روستاها، مدارس درست و حسابی ندارند و بچه‌ها در کانکس و کپر با وسایل گرمایشی خطرناک درس می‌خوانند.

نوری همچنین به کم‌سوادی معلمان در این منطقه نیز اشاره کرد و گفت: برخی از نیروهایی که به‌کار گرفته می‌شوند سواد لازم برای تدریس را ندارند و در برخی از آن‌ مدارس نیروهای سرباز یا نهضتی به کار گرفته می شوند.

وی تاکید کرد: اغلب این افراد نه مقدمات فنون تدریس و روانشناسی تدریس را می‌دانند و نه حتی علم آن را دارند و نباید اینگونه باشد که فقط کلاس‌ها برگزار شود.

این دانشجوی دکتری به معوقات پرداخت نشده معلمان و کارکنان مدرسه منطقه محروم دلفان هم اشاره کرد و مدعی شد: زمانی که برای دریافت مابقی حقوق سه سال گذشته‌ام که پرداخت نشده بود به اداره کل استان مراجعه کردم، تهدید شدم.

نوری اظهار کرد: بیشتر از یکسال است که اضافه کار هیچ یک از کارکنان اداری دلفان را پرداخت نکرده اند و همچنین بیشتر از یک سال و دو سه ماه است که حق‌الزحمه امتحانات را نیز نداده‌اند.

وی اضافه کرد: برای مراقبت از امتحان‌ها به‌جای معلم، مدیر و معاونان مدرسه می‌ایستند و به معلم می‌گویند به جای مراقبت برای امتحانات کاغذ تهیه کنید.

نوری در پایان به مهر گفت: آموزش و پرورش باید برای برقراری عدالت آموزشی در کشور و بازنماندن دانش آموزان مناطق محروم و روستایی از جرگه تحصیل، توجه ویژه‌ای به این مناطق داشته باشد، توجهی که از سطح همایش‌ها خارج شده و در عرصه عمل ملموس باشد.

706

کد خبر: 834421

وب گردی

وب گردی