راهبردهای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به زودی ابلاغ می شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از تدوین راهبردهای فرهنگی دانشگاه آزاد با هدف اسلامی شدن دانشگاه‌ها خبر داد.

حجت‌الاسلام کلانتری در گفت و گو با ایسکانیوز، از ابلاغ راهبردهای فرهنگی دانشگاه آزاد در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته راهبردهای فرهنگی را مشخص کردیم و این راهبردها را در مهر ماه و آغاز سال تحصیلی جدید به تمام واحدها ابلاغ می کنیم تا محور حرکت دانشگاه آزاد اسلامی باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به فعالیت‌های پیش بینی شده دانشگاه آزاد اسلامی با هدف اسلامی شدن دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: در حوزه هنر به هنر مثبت و انقلابی توجه می شود و در این زمینه کار جدی انجام خواهد گرفت.

وی تقویت بنیه های فکری دانشجویان در قالب کتابخوانی، تکریم اساتید و دانشجویان و خدمت رسانی بهتر به آنها، برگزاری کلاس های فوق برنامه مشابه کرسی های آزاداندیشی و توجه ویژه به برنامه های دینی با محوریت مسجد و قرآن را از دیگر برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه فرهنگی دانست.

حجت‌الاسلام کلانتری با اشاره به تدوین ساز و کار تشویقی برای دانشجویان فعال فرهنگی در دانشگاه های آزاد اسلامی گفت: برای تشویق کانون ها و فعالان فرهنگی خودجوش دانشگاه آزاد اسلامی مشوق هایی در نظر گرفته شده است. وی ادامه داد: دکتر فرهاد رهبر پیشنهاد دادند فعالان فرهنگی را در یک سامانه عضویت دهیم و برترین این دانشجویان را بورسیه کنیم. به این معنی که شهریه آنها لغو شود و رایگان تحصیل کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی برای کم کردن اختلاف خدمات ارائه شده به دانشجویان در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تلاش ما این است که بتوانیم امکانات را به طور مساوی میان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی توزیع کنیم. کمک های سازمان مرکزی به واحدهای کم درآمد و دریافت کمک های دولتی برای انجام فعالیت های فرهنگی از جمله راه های کم کردن این اختلاف است.

دکتر ابراهیم کلانتری، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران بود که اردیبهشت ماه سال جاری به عنوان معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی معرفی شد.

کد خبر: 835243

وب گردی

وب گردی