4 انتصاب جدید در معاونت آموزشی وزارت بهداشت

معاون آموزشی وزارت بهداشت در احکامی جدید، دبیر شورای آموزشی و تخصصی داروسازی، رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی و ۲ مشاور حوزه معاونت آموزشی را منصوب کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از وزارت بهداشت، دکتر باقر لاریجانی در جدیدترین احکام خود دکتر عظیم میرزازاده عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران را به عنوان رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی منصوب کرد.

پیش از این دکتر شهرام یزدانی مسئولیت مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی را بر عهده داشت.

دکتر شهرام یزدانی استاد دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به موجب حکم جدید معاون آموزشی وزارت بهداشت با حفظ سمت در مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی به عنوان مشاور معاون آموزشی و عضو شورای مدیران حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت منصوب شد.

همچنین بر اساس حکم جدید دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت، دکتر محمد شریف زاده به عنوان دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی منصوب شد.

دکتر محمد شریف زاده استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس دانشکده داروسازی این دانشگاه است که با حفظ سمت به عنوان دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی منصوب شده است.

در حکم معاونت آموزشی وزارت بهداشت آمده است: «تلاش در جهت ارتقاء سطح سلامت جامعه از طریق بازنگری در برنامه های درسی و آموزش های رایج دانشکده های داروسازی در تمامی مقاطع، کوشش مستمر در جلب همکاری های بین بخشی در وزارت بهداشت به منظور تامین این هدف، جلب همکاری های موثر اعضای بوردهای تخصصی و استفاده فراگیر از ظرفیت همه اعضای هایت علمی داروسازی در ارتقاء کیفی آموزش بخشی از این وظایف است.»

همچنین تحلیل و برآورد نیروی انسانی مورد نیاز این بخش با همکاری واحدهای ذیربط و برنامه ریزی برای تامین نیاز کشور بخصوص در مناطق کمتر برخوردار، تقویت نقش دانشکده های داروسازی در ارائه خدمات به جامعه، برنامه ریزی در جهت تامین هیأت علمی مورد نیاز دانشکده های داروسازی و نظارت بر ایفای تعهدات دانش آموختگان رشته های تخصصی داروسازی از دیگر وظایف این حوزه است.

ارتقاء کیفی آزمون ها ، بروزرسانی و کارآمدسازی استانداردهای اعتباربخشی برنامه ای و موسسه ای و کاهش تصدی گری و واگذاری امور صف به دانشگاهها و واحدهای ذیربط تا حد ممکن و توسعه همکاری های بین المللی از طریق بسترسازی برای جذب فراگیر از کشورهای خارجی، طراحی کوریکولوم های مشترک، شناساندن مدارک دانش آموختگان در سایر کشورها نیز در این ابلاغ آمده است.

پیش از این دکتر محمد عبداللهی این سمت را برعهده داشت.

دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت همچنین دکتر محمد عبداللهی استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران را به عنوان مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت در تحقق مرجعیت علمی در حوزه آموزش علوم پزشکی منصوب کرد.ش

کد خبر: 835355

وب گردی

وب گردی