حدود ده کشور اسلامی با میانمار  روابط دیپلماتیک دارند

مسئول سیاسی بسیج دانشگاه صنعتی شریف با انتقاد از عملکرد دولت های اسلامی در قبال کشتار مسلمانان در میانمار گفت: هنوز قریب به ده دولت اسلامی با دولت میانمار روابط دیپلماتیک دارند و حداقل اقدام به قطع رابطه با این دولت نکرده اند.

محمد صادق مسئول سیاسی بسیج دانشگاه صنعتی شریف در گفتگو با خبرنگار سرویس دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز گفت: متاسفانه چند ده سالی است که مسلمانان روهینگیای میانمار از حقوق شهروندی خود محرومند و در چند سال اخیر حتی حقوق عمومی بشری ایشان یعنی حق زنده ماندن و زندگی کردن بوسیله افراطی گری و سکوت ها پایمال شده است.

وی افزود: در چند سال اخیر گروه های افراطی بودایی بواسطه جمعیت اکثریت در میانمار و در سایه ی سکوت علما و پیروان بودا و دولت ، برای جلوگیری از گسترش مسلمانان در میانمار دست به قتل و وحشگیری علیه مسلمانان میانمار زده اند.

محمدیان در ادامه گفت: در چند هفته اخیر درکنار این افراطیون ارتش میانمار هم با به دست گرفتن بهانه هایی دست خود را در قتل و ظلم به این مسلمانان ساکن جنوب غربی میانمار باز کرده است و اینها همه در سایه سکوت و انفعال این دولت است.

مسئول سیاسی بسیج دانشگاه صنعتی شریف با انتقاد از سکوت مجامع جهانی و حقوق بشری در قبال نسل کشی در میانمار گفت: در چنین وضعی مجامع حقوق بشری لال شده اند و این نقض حقوق بشر را محکوم نمی کنند؛ از آن بدتر وضعیت دول و و ملل اسلامی است که علیه این جنایت فجیع علیه برادران و خواهران مسلمانشان نمی خروشند.

وی با اظهار تاسف نسبت به برخی از کشورهای اسلامی که همچنان با میانمار روابط دیپلماتیک دارند، تاکید کرد: هنوز قریب به 10 دولت اسلامی با دولت میانمار روابط دیپلماتیک دارند و حداقل اقدام به قطع رابطه با این دولت نکرده اند.

محمدیان درباره عملکرد وزارت خارجه و رسانه های کشورمان در قبال وقایع نسل کشی در میانمار گفت: متاسفانه از آن تاسف بار تر اینکه جمهوری اسلامی که روزی پرچمدار حمایت از مستضعفین عالم بوده حالا دربرابر این مسلمان کشی موضع ضعیفی دارد و رسانه ملی افکار عمومی ملت ایران را از عمق این ظلمی که در حال وقوع است آگاه نمی کند.

وی افزود: دستگاه دیپلماسی کشور صرفا به چند نامه یا اعلام موضع اکتفا می کند و اقدام فعالانه ای در جهت ایجاد جبهه ای از دول اسلامی علیه دولت میانمار و سکوت مجامع بشری را ترتیب نمی دهد. انگار نه انگار عبارت «دفاع از حقوق همه مسلمانان» مسئولیت صریح متولیان امر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است که در قانون اساسی آمده.

مسئول سیاسی بسیج دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: دانشجویان بسیجی از همه تشکل ها یعنی بسیج دانشجویی، جنبش عدالتخواه، انجمن مستقل، جامعه‌اسلامی دانشجویان و دفتر تحکیم وحدت با دیدن این چشم پوشی ها از جانب مدعیان حقوق بشر وظیفه خود یافتند که دست به کار شده و برای رساندن مظلومیت مسلمانان روهینگیا به افکار عمومی جهان اقدام به برپایی تجمعی در روز یکشنبه(امروز) در برابر دفتر سازمان ملل متحد در تهران نمودند.

محمدیان در پایان از دانشجویان و گروه های مختلف مردم برای حضور در تجمع امروز مقابل دفتر نمایندگی سازمان ملل دعوت به عمل آورد و تاکید کرد:از همه آزادی خواهان و مبارزان علیه استکبار و زورگویی دعوت می شود که در این تجمع حق طلبانه حضور یابند. تا بدینوسیله این مطالبه را هم به گوش مجامع حقوق بشری بین المللی برسانند؛ هم افکار عمومی داخلی و خارجی را نسبت به این ظلم عظیم توجه دهند.

کد خبر: 835441

وب گردی

وب گردی