آمریکا بمب های هسته‌ای کوچکتر و تاکتیکی‌ترمی سازد

نشریه پولیتیکو در مطلبی نوشت دولت آمریکا طرح ساخت سلاح‌های هسته‌ای کوچک را بررسی می‌کند که احتمال استفاده از سلاح‌های اتمی را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایسکانیوز؛ شبکه پرس تی وی گزارش داد: دولت آمریکا طرح ساخت سلاح‌های هسته‌ای کوچک را بررسی می‌کند.

بر اساس این گزارش، مجله اینترنتی پولیتیکو این موضوع را اعلام کرده و نوشته است مقام‌های آمریکا گفته‌اند دولت این کشور طرح ساخت سلاح‌های هسته‌ای کوچک را بررسی می‌کند.

پولیتیکو به نقل از منابع آگاه نوشت: دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در حال بررسی ارائه پیشنهاد تولید سلاح‌های هسته‌ای کوچکتر و تاکتیکی‌تراست که در مقایسه با بمب‌های هسته‌ای فعلی موجب خسارت کمتری می‌شوند. این اقدام موجب می‌شود فرماندهان نظامی گزینه‌های بیشتری در اختیار داشته باشند ولی احتمال استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را افزایش می‌دهد.

منابع مطلع گفتند، یک هیات سطح بالا که ترامپ آن را برای ارزیابی زرادخانه هسته‌ای به وجود آورده است، در حال بررسی گزینه‌های مختلف برای افزودن بمب‌های پیشرفته‌تر به این زرادخانه با خسارات کمتر است تا بازدارندگی بیشتری در برابر روسیه، کره شمالی یا دشمنان هسته‌ای بالقوه دیگر وجود داشته باشد.

تصمیم دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، درباره بررسی طرح ساخت سلاح‌های هسته‌ای کوچک با انتقاد منتقدان و مخالفان این اقدام مواجه شده است؛ زیرا ساخت این سلاح‌ها باعث خواهد شد که احتمال استفاده دولت آمریکا از سلاح‌های هسته‌ای افزایش یابد.

گفته شده است کمیته‌ای که رئیس جمهور آمریکا برای ارزیابی توان هسته‌ای کشورش تشکیل داده طرح ساخت سلاح‌های هسته‌ای کوچک را تدوین و تقدیم کرده است.

دولت ترامپ در حالی قصد دارد طرح ساخت سلاح‌های هسته‌ای کوچک را بررسی کند که دولت سابق این کشور ساخت سلاح‌های هسته‌ای جدید را در این کشور ممنوع اعلام کرده بود.

بر اساس این گزارش، قرار است در نشست هفته آینده سنای آمریکا برای بررسی لایحه دفاع ملی این کشور طرح ساخت سلاح‌های هسته‌ای جدید در این کشور بررسی شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

802

کد خبر: 835568

وب گردی

وب گردی