سران کشورهای اسلامی مسئله میانمار را جدی بگیرند

آیت الله مکارم شیرازی با ابراز تاسف از سکوت سازمان ملل در خصوص کشتار مسلمانان میانمار گفت: وزرای امورخارجه کشورهای اسلامی باید با نشست فوری کشتار مسلمانان میانمار را متوقف کنند.

به گزارش ایسکانیوز، آیت الله مکارم شیرازی در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم با اشاره به کشتار مسلمانان در میانمار افزود: دولت میانمار باید با تشکیل جلسه با علمای کشورهای اسلامی دلایل این نسل کشی را توضیح دهد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه، ربا سراسر زندگی مردم را فرا گرفته، به حدیثی از پیامبر اعظم(ص) اشاره کرد و گفت: پیشگویی ایشان مبنی بر اینکه زمانی خواهد رسید که مردم حساسیت خود را نسبت به مال حرام از دست خواهند داد و این پیشگویی امروز محقق شده چرا که بانک ها با دور زدن قوانین اسلامی مردم را رباخوار کرده اند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه عمل به قوانین مالی اسلام ضامن رونق اقتصادی جامعه است افزود: یکی از دلایل مهم رکود اقتصادی کسب درآمدهای حرام است.

آیت الله مکارم شیرازی با انتقاد از بی توجهی مسئولان نسبت به هشدارها و تذکرات پی در پی مراجع تقلید در خصوص ربوی بودن سیستم بانکداری کشور گفت: این نظام بانکداری بر اساس بانکداری غربی طراحی شده و این در حالی است که بانک های غربی هم بیش از پنج درصد سود ندارند.

وی افزود: در ابتدای پیروزی انقلاب، عقود هشتگانه اسلامی برای جایگزینی نظام بانکداری طاغوتی طراحی شد و امروز باید افرادی برای احیا این عقود هشتگانه اقدام کنند و جامعه را از شر درآمدهای ربوی نجات دهند.

902/900

کد خبر: 836609

وب گردی

وب گردی