در خواست  سازمان ملل مبنی بر مجازات دولت میانمار

شورای حقوق بشر سازمان ملل روز سه شنبه طی بیانیه ای اعلام کرد که از رهبران جهان خواسته تا تحریم هایی را علیه ارتش میانمار تصویب کنند، این تحریم ها برای فشاربه دولت میانمار جهت کاستن نسل کشی مسلمانان راخین است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه(AFP)، روز دوشنبه گروه حقوق بشری سازمان ملل، رهبران جهان را به اعمال تحریم ها علیه ارتش میانمار فراخواندند. ارتش میانمار متهم به راندن بیش از 400 هزار مسلمان روهینگیا در پاکسازی های قومی است.

این شورا در بیانیه ای گفت: شورای امنیت سازمان ملل متحد و کشورهای دیگر باید تحریم های هدفمند و تحریم تسلیحاتی را برای ارتش میانمار اعمال کنند و با افزودن فشارها به ارتش میانمار جلوی پاک سازی قومی علیه مسلمانان روهینگیا را گرفت.

دیده بان حقوق بشر، بحران در حال وقوع در میانمار را به عنوان یکی از موضوعات مهم مطرح کرد. این درحالی بود که مجمع عمومی سازمان ملل متحد آماده برگزاری نشست نیویورک بود.

هزاران تن از مردم مسلمان روهینگیا که در پی آزار و اذیت دولت میانمار فرار کرده اند در مرز بنگلادش بلاتکلیف مانده اند و بیش از نیمی از آن ها کودکان هستند.

خروج اخیر مردم روهینگیا از میانمار و فرار به سمت بنگلادش، پس از آن آغاز شد که ارتش میانمار دور تازه ای از سرکوب های خود را آغاز کرد.

کد خبر: 838135

وب گردی

وب گردی