درخواست مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان برای انتخاب استاندار

نماینده مردم زاهدان با اشاره به این که مجمع نمایندگان استان شاخص های خاصی برای انتخاب استاندار دارند، گفت: سیستان و بلوچستان از محروم ترین استان های کشور است بنابراین باید قوی ترین استاندار را انتخاب کرد.

علیم یار محمدی نماینده مردم زاهدان در مورد آخرین رایزنی ها برای انتخاب استاندار از سوی مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز اظهار داشت: حکم استاندار را باید وزیر کشور صادر کند اما مجمع نمایندگان استان شاخص های خاصی برای انتخاب استاندار دارند، سیستان و بلوچستان از محروم ترین استان های کشور است بنابراین باید قوی ترین استاندار را برای سیستان و بلوچستان انتخاب کرد.

نماینده مردم زاهدان با بیان این که استان ما در تمام شاخص ها پس از 38 سال هنوز ضعیف ترین استان است، افزود: قرار نیست که قوی ترین استاندار برای تهران و ضعیف ترین استاندار برای سیستان و بلوچستان انتخاب شود.

یارمحمدی ادامه داد: رایزنی ها در مجمع نمایندگان برای انتخاب استاندار براساس شاخص های خاص قومیتی اعم از مذاهب مختلف مانند اهل سنت و تشییع صورت گرفته است که به تناسب 75 درصد جمعیت استان را اهل سنت تشکیل داده اند.

نماینده مردم زاهدان تصریح کرد: شناخت فرهنگ، مسایل اجتماعی و قومیتی استان از شاخص های استاندار سیستان و بلوچستان باید باشد، همچنین استاندار باید از ظرفیت ها و پتانسیل های استان آگاه و با مشارکت قومیت ها و مذاهب به وضعیت استان رسیدگی کند.

وی در مورد بومی یا غیربومی بودن استاندار بیان کرد: استاندار چه بومی و چه غیربومی باشد درصورت همسویی با نمایندگان و روحانیت استان می تواند مشکلات را حل کند.

یارمحمدی در پایان با بیان این که نرخ بیکاری در استان 61 درصد است، تاکید کرد: استاندار باید با همکاری نمایندگان مجلس و دیگر مسئولین استان مشکل اشتغال را حل کند.

به گزارش ایسکانیوز، علی اوسط هاشمی متولد 1337 در شهرستان سنقراستاندار استان سیستان و بلوچستان در دولت یازدهم بوده است.

طبق آخرین اخبار و شنیده ها قرار است اوسط هاشمی برای معاونت یکی از وزرا در دولت دوازدهم سیستان و بلوچستان را ترک کند.

همچنین طبق گمانه زنی ها حمیدرضا مؤمنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم قرار است به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان انتخاب شود.

901/900

کد خبر: 838305

وب گردی

وب گردی