ممنوعیت عبور و مرور در کرکوک به اجرا درآمد/ یک کشته در درگیری مسلحانه  ترکمن‌ها و کردها +تصاویر

منابع میدانی از درگیری های شدید میان کردها و ترکمن‌ها در کرکوک به علت اختلافات درباره همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق که قرار است 25 سپتامبر برگزار شود، خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، شبکه روسیا الیوم امروز سه شنبه (28 شهریورماه) از کرکوک گزارش داد: درگیری‌های شدیدی میان کردهای حامی همه پرسی اقلیم کردستان و نگهبانان مقر دفتر حزب ترکمن در کرکوک رخ داده است.

بنابراین گزارش، این درگیری‌ها حتی به صورت مسلحانه نیز رخ داده و در نتیجه آن یک جوان کرد کشته و پنج نفر دیگر از آنها زخمی شده اند.

جوانان کرد در شهر کرکوک طی روزهای اخیر اقدامات تبلیغاتی برای اعلام حمایت از همه پرسی اقلیم کرستان عراق را آغاز کرده اند.

برخی منابع محلی نیز اعلام کردند: ساعتی پیش یک انفجار در منطقه المصلی در کرکوک رخ داده است. این منابع علت و جزئیات این انفجار را اعلام نکردند.

در آستانه برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان عراق که مقاماتی نظیر «مسعود بارزانی» بر اجرای آن تاکید دارند، تعارضات شدیدی میان اقشار کرد با ترکمن ها و عرب های حاضر در اقلیم کردستان به وجود آمده است.

براین اساس، در شرایطی که برخی جریانات کرد به طور جدی حامی استقلال اقلیم کردستان هستند، اما بسیاری دیگر از آنها از جمله سه حزب مخالف حزب بازرانی با این همه پرسی تعارض شدیدی دارند. البته در این میان اقلیت ترکمن و عرب و دیگر اقلیت های اقلیم کردستان نیز با همه پرسی استقلال مخالف هستند.

کد خبر: 838404

وب گردی

وب گردی