بررسی مشکلات مرزنشینان آذربایجان‌غربی

مسئول امور بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: مشکلات کوله‌بران چهار استان مرزی شامل آذربایجان‌غربی، کردستان، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان بررسی شد.

به گزارش ایسکانیوز «حسین محمدجانی» اظهار کرد: اخیراً جلسه‌ای به‌منظور بررسی مشکلات کوله‌بران چهار استان مرزی شامل آذربایجان‌غربی، کردستان، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان در تهران برگزار شد و «نادر صفرزاده» به‌عنوان معاون و نماینده استانداری و بنده به‌عنوان نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت در آن حضور یافتم.

وی افزود: موضوع جلسه ماده 9 آئین‌نامه ساماندهی مبادله در بازارچه‌های غیررسمی و فهرست کالاهای قابل ورود توسط مرزنشینان مشمول آئین‌نامه ساماندهی مبادله در بازارچه‌های غیررسمی موقت مرزی بود.

مسئول امور بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی یادآور شد: در این رابطه مقرر شد که کالاهای قابل ورود توسط مرزنشینان در محل سکونت با فاصله 20 کیلومتر در مرزهای این استان‌ها باشد و در این رابطه نیز بحث و تبادل نظر شده و موافقت حاصل شد.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین در این جلسه مقرر شد در جلسه آینده که در استان کرمانشاه برگزار می‌شود، با بررسی کارشناسان، لیست نهایی کالاهای قابل ورود مشخص شود.

900

کد خبر: 839146

وب گردی

وب گردی