تکیه بر بیگانه منافع و قدرت درونی را تضعیف می‌کند

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد گفت: در سخنرانی ترامپ در سازمان ملل نه منطقی حاکم بود نه پشتوانه عقلانی در سخنان وی دیده می‌شد او حالت فردی قلدر، چاقوکش و بی‌منطق را داشت که در صحنه جهانی جولان می‌دهد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ، با اشاره یاوه‌گویی‌های ترامپ در سازمان ملل گفت: آنچه در سخنرانی ترامپ برای همه مردم جهان مشهود بود ادبیات قرون وسطایی، زورگویانه و قلدرمآبانه وی بود که در قرن بیست و یکم در مجمع عمومی سازمان ملل به کار برد، به گونه‌ای که افرادی که سخنرانی و چهره ترامپ را ملاحظه می‌کردند احساس می‌کردند چند قرن به گذشته تاریخ برگشته‌اند.

عضو شورای مرکزی نمایندگان مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: در سخنرانی ترامپ نه منطقی حاکم بود نه یک پشتوانه عقلانی در سخنان وی دیده می‌شد او حالت یک فرد قلدر، چاقوکش و بی‌منطق را داشت که در صحنه جهانی دارد جولان می‌دهد.

* سخنان ترامپ حقیقتا در شان ملت و نخبگان آمریکا نیست

کلانتری خاطرنشان کرد: چنین برخوردی و سخنانی حقیقتا در شان ملت آمریکا و به ویژه نخبگان آمریکایی نیست. اینکه رئیس‌جمهور یک کشور بخواهد با مردم جهان اینگونه سخن بگوید، مردمش را هم سرشکسته می‌کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: در سخنان ترامپ به وفور تهدید یک ملت، یک کشور و یک حاکمیت سیاسی دیده می‌شد که این برخلاف همه معاهدات جهانی و بین‌المللی به ویژه برخلاف متن صریح برجام بود. ترامپ بدون هیچ ملاحظه‌ای مانند کسی که هیچ اطلاعی ندارد و به نقش سیاسی خودش واقف نیست مسائل را با صدای بلند در مقابل مردم جهان مطرح می‌کرد که این بسیار مضحک بود.

* به هیچ وجه نمی‌شود و نباید به پیمان‌ها، وعده‌ها و تعهدات آمریکا اعتماد کرد

وی تاکید کرد: این نوع سخن گفتن و ادبیات برای ملت و دولت ما یک پیام بزرگ داشت و آن اینکه به هیچ وجه نمی‌شود و نباید به پیمان‌ها و عده‌ها و تعهداتی که با آمریکا بسته می‌شود اعتماد کرد. آنها دائما عهدشکنی و ظالم بودن خودشان را به اثبات رساندند که این سخنرانی اخیر نوع خیلی بارز و آشکار این عهدشکنی و بی‌منطقی را به نمایش گذاشت.

کلانتری یادآور شد: در سخنان ترامپ مطلبی مطرح شد که جای تعجب دارد. وی در بین سخنانش طوری مطرح کرد که انگار یک دوگانگی بین ملت ایران و حاکمیت سیاسی و دولت ایران وجود دارد، در حالی که همه مردم جهان می‌دانند که انقلاب و نظام برآمده از این انقلاب یک نظام صد در صد مردمی است و از بالاترین مقام تا سایر مسئولان به نوعی از درون توده‌های مردمی مومن و معتقد به اسلام ناب به حاکمیت و مسئولیت رسیده‌اند و درخدمت مردم هستند و مردم هیچ احساس فاصله‌ای بین خودشان و مسئولان نظام نمی‌بینند.

وی گفت: اگر ترامپ ادعا دارد که درست می‌گوید باید نگاهی به گذشته حملات و هجمه‌های آمریکا به ملت ایران داشته باشد. موارد بسیاری داریم که دولت آمریکا به ملت ایران لطمه زده‌ است. به صورت نمونه، کودتای 28 مرداد که آنها آن را مدیریت کردند و دولت ملی مصدق را سرنگون کرده و یک دیکتاتوری وحشتناک را بر ملت ایران حاکم کردند که سال‌ها ادامه پیدا کرد. آیا این موضوع ربطی به حاکمیت سیاسی جمهوری اسلامی داشته یا اینها با ملت ایران دشمنی کرده‌اند؟

* آمریکایی‌ها همیشه با مردم و منافع ملی ایران درگیر بودند

کلانتری با اشاره به حمله به هواپیمای مسافربری، گفت: آیا این موضوع ربطی به دولت و حاکمیت سیاسی ایران داشته یا مردم بی‌گناه را قتل عام کرده‌اند؟ در ترور دانشمندان هسته‌ای که آمریکا در ترور ناجوانمردانه آنها دخالت داشته آیا ربطی به دولت ایران داشت یا جوانان برآمده از متن ملت و دانشگاه‌های ایران بودند که اینگونه به شهادت رسانده شدند؟

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد تاکید کرد: آمریکا مدت‌هاست که اموال ملت ایران را بلوکه کرده است. ملت ایران را تحریم و محاصره اقتصادی کرده، آنها به ملت ایران توهین کردند و گفتند باید ریشه ملت را خشکاند.

کلانتری اظهار داشت: اینها همه نشان می‌دهد آمریکایی‌ها همیشه با مردم ایران و منافع ملی ایران درگیر بودند آنها حاکمیت طاغوتی که سال‌ها بر مردم ایران حاکم بوده دست پرورده دولت آمریکا بوده است و به اعتقاد آنها اینجا حریم امن آمریکا بوده است. آمریکایی‌ها همیشه از آن حاکمیت که به ملت ایران ظلم کرده است پشتیبانی کرده‌اند. این مسئله نشان می‌دهد حاکمیت آمریکا هیچ گاه با ملت ما از سر صداقت و دوستی وارد نشده و امروز هم چنین قصدی ندارد.

* ترامپ با اظهاراتش به دنبال ایجاد شکاف بین حاکمیت، ملت و دولت ایران بود

وی خاطرنشان کرد: اینها در حقیقت با گفتن این حرف‌ها به دنبال ایجاد شکاف بین حاکمیت، ملت و دولت ایران هستند. البته مردم ما به عنوان سیاسی‌ترین مردم جهان هیچ گاه فریب این دسیسه‌ها و فریب‌ها را نخورده و نمی‌خورد و یکپارچه در مقابل آمریکا با مشت گره کرده و به صورت یک امت واحده به دهان دولتمردان آمریکایی می‌گویند.

کلانتری در ادامه در خصوص توصیه اخیر مقام معظم رهبری به مسئولان مبنی بر اینکه نباید پای قدرتمند خود را با عصای بیگانه عوض کنیم، گفت: این یک حقیقت است که وقتی ما با یک دولتی روبرو هستیم که همواره به منافع و دستاوردهای ملی و حرکت شتابنده علمی ما ضربه زده مسلما چنین دولت‌هایی هیچ گاه به دنبال پیشرفت نظام جمهوری اسلامی و کشور ایران نیستند.

* تکیه بر بیگانه منافع و قدرت درونی ما را تضعیف می‌کند

وی اضافه کرد: از آن طرف ما به حمدالله سال‌های سال روی پای خودمان حرکت کردیم دولت خودمان را تاسیس کردیم و به عنوان یک قدرت منطقه‌ای منابع قدرت خودمان را تامین کردیم و درحوزه‌های دفاعی پیشرفت‌های خارق‌العاده‌ای داشتیم. در حوزه هوافضا پیشرفت‌های بزرگی داشتیم در علم جزو کشورهای برتر دنیا هستیم وقتی ما این توانایی‌های ذاتی را از درون داریم به هیچ وجه نباید این قدرت الهی و درونی خودمان را کمرنگ کنیم و به دولت‌های تکیه کنیم که همواره با ملت و نظام ما دشمنی کردند و پناهگاه تروریست‌هایی بودند که هزاران نفر از مردم ما را به خاک و خون کشیدند.

کلانتری در خاتمه گفت: قطعا تکیه کردن بر چنین دولت‌هایی نه فقط هیچ ارزش مادی و معنوی را به دنبال نخواهد داشت بلکه منافع و قدرت درونی ما را هم تضعیف خواهد کرد.

منبع: فارس

کد خبر: 839879

وب گردی

وب گردی