فرمانداران از سواحل هرمزگان صیانت کنند

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه فرمانداران باید برای شهرستان‌ها برنامه داشته باشند و نقش همه دستگاه‌ها در آن تعریف شود، گفت: نیاز است برای هر شهرستان یک سند توسعه و برنامه مشخص تدوین شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ دکتر فریدون همتی در گردهمایی فرمانداران و بخشداران استان هرمزگان با بیان اینکه مردم خواسته‌هایی دارند که در راس آنها معیشت و تولید و اشتغال است، عنوان کرد: وظیفه اصلی ما هماهنگی همه دستگاه‌های دولتی، نهادها و سازمان‌ها و فراهم کردن شرایط مناسب و پرجاذبه برای بخش خصوصی است تا این بخش در امور اقتصادی و اشتغالزایی مشارکت کند.
وی ادامه داد: استان‌هایی موفق هستند که مدیران آنها قدرت به‌کارگیری ظرفیت‌های مردمی را داشته باشند که این کار نیازمند برنامه و کار و ساماندهی امور است.
استاندار هرمزگان تاکید کرد: بخش خصوصی باید احساس کند دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی موانع را رفع می‌کنند تا همه اقدامات برای رونق کسب و کار صورت گیرد.
همتی با بیان اینکه از هرمزگان شناخت خوبی دارم، تصریح کرد: در این استان می‌توانیم کارهای برجسته‌ای در این دوره کاری برای مردم در این منطقه مهم و حساس انجام دهیم و باید با کار و تلاش شبانه‌روزی و خوش فکری در جهت جذب منابع کار کنیم.
وی خاطرنشان کرد: مدیرانی موفق هستند که قدرت جذب منابع مردم و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را داشته باشند و بر این اساس عملکرد فرمانداران و بخشداران ارزیابی می‌شود و هر فرمانداری که در جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی موفق‌تر باشد نمره بیشتری در ارزیابی‌ها خواهد گرفت و بر این اساس اولویت نخست ما تولید و اشتغال و جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است.
استاندار هرمزگان اضافه کرد: فرمانداران و بخشداران در انجام کار و پیش بردن امور مردم از ظرفیت نمایندگان استان در مجلس نیز استفاده کنند و تاکید رئیس جمهوری نیز این بوده که ما با همه بخش‌ها تعامل خوب داشته باشیم و در عین حال استقلال و قدرت تصمیم گیری خود را حفظ کنیم.
همتی بیان داشت: برقراری ارتباط خوب با رسانه‌ها، نخبگان، سازمان‌های مردم نهاد، تشکل‌ها و عناصر فعال سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در نشاط و شادابی جامعه موثر است و فرمانداران و بخشداران این موارد را مورد توجه قرار دهند.
وی خواستار سرکشی منظم از روستاها و برقراری ارتباط خوب با دهیاران از سوی فرمانداران و بخشداران شد و اظهار داشت: با شوراهای شهرها و روستاها نیز هماهنگی و از ظرفیت آنها برای پیش‌برد کارها استفاده شود.
استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه فرمانداران باید برای شهرستان‌ها برنامه داشته باشند و نقش همه دستگاه‌ها در آن تعریف شود، تصریح کرد: نیاز است برای هر شهرستان یک سند توسعه و برنامه مشخص تدوین شود.
همتی همچنین خواستار بررسی عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی مختلف توسط فرمانداران در شهرستان‌ها شد و افزود: ما براساس ارزیابی عملکرد و گزارش فرمانداران، عملکرد مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان را بررسی و ارزیابی خواهیم کرد و عملکرد مدیران دستگاه‌ها در شهرستان‌ها برای ما بسیار حائز اهمیت است.
وی با اشاره به قرار گرفتن استان هرمزگان در کنار سواحل خلیج فارس و دریای عمان، بیان داشت: فرمانداران مکلف هستند با هماهنگی شهرداران از هرگونه ساخت و ساز در محدوده سواحل استان جلوگیری کنند و صیانت و حفاظت از سواحل باید به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار فرمانداران باشد.
استاندار هرمزگان همچنین بر لزوم تلاش فرمانداران و بخشداران در جهت تکریم مردم و رعایت حقوق شهروندی در شهرها و روستاهای مختلف استان تاکید کرد.

902/900

کد خبر: 840192

وب گردی

وب گردی