بررسی آخرین تحولات منطقه با مقامات عمانی

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به سفر امروز آقای ظریف به عمان گفت: وزیر امور خارجه در این سفر به رایزنی درباره آخرین تحولات منطقه با مقامات عمانی می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، بهرام قاسمی در گفتگوی زنده تلویزیونی با بخش خبر بامدادی از شبکه یک سیما گفت : جمهوری اسلامی ایران و عمان یکی از بهترین روابط را در میان کشورهای حوزه عربی خلیج فارس در دهه های گذشته داشته اند.

وی افزود: در سفر آقای ظریف به این کشور موضوعات مورد علاقه دو کشور به ویژه در حوزه مسائل دوجابه به خصوص همکاری های اقتصادی و نحوه توسعه آن ، مسائل سیاسی و آخرین تحولات منطقه را بررسی می کنند.

قاسمی گفت : این وضع میان ایران و عمان همواره برقرار بوده و در مواقع لازم و ضرورت هایی که وجود داشته دیدارهایی میان مقامات دو کشور انجام و آخرین تحولات بررسی و تبادل نظر شده است .

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: در این سفر هم با توجه به شرایط منطقه نیاز بود که دراین خصوص اعم از رویدادهای سوریه ، عراق ، یمن و دیگر رویدادهای منطقه و نیز مسائل مورد علاقه دو کشور دوباره رایزنی کنیم.

وی همچنین درباره اهداف سفر وزیر امور خارجه به قطر گفت : از گذشته با قطر روابط متعادل و متوازنی داشتیم گرچه گاهی فراز و نشیب هایی این روابط را دستخوش تغییرات جزئی کرده بود اما در نهایت با توجه به اولویت دولت و وزارت خارجه در دوره اخیر که تاکید بیشتری بر روابط گسترده تر با همسایگان است در این سفر روابط دوجانبه بررسی می شود.

قاسمی افزود: در سفر وزیر امور خارجه به دوحه نحوه پیشرفت همکاری ها ، مسائل منطقه و به ویژه نحوه دستیابی به صلح ، ثبات و امنیت در منطقه پیگیری و در این خصوص رایزنی می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان ابراز امیدواری کرد : این سفر بتواند در جهت تثبیت ثبات و مبارزه با تروریسم نقش مهمی ایفا کند و به ارتقای صلح و دوستی میان کشورهای منطقه بینجامد .

301

کد خبر: 842077

وب گردی

وب گردی