تهران-ایسکانیوز: امسال نیز همچون سال‌های گذشته یک روز قبل از بازگشایی رسمی مدارس در اول مهر و آغاز سال تحصیلی جدید، مراسم نمادین جشن شکوفه‌ها برای یک میلیون و 238 هزار دانش‌آموز کلاس اولی در 60 هزار مدرسه در سراسر کشور  روز دوشنبه با حضور دکتر  علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش در یکی از مدارس بنیاد برکت استان تهران (مدارس هدیه رهبری به آموزش و پرورش برای مناطق کمتر توسعه یافته) برگزار می‌شود.


آمار ثبت‌نام شدگان دوره دبستان 7 میلیون و 8 هزار و 193 نفر، دوره اول متوسطه یک میلیون و 989 هزار و 816 نفر ،دوره دوم متوسطه 2 میلیون و 795  هزار و 625 نفر، 61 هزار و 794 نفر دانش‌آموز استثنایی و 238 هزار و 771 پیش‌دبستانی است. امسال 32 نماینده وزیر آموزش و پرورش و 32 گروه بازدیدی در قالب پروژه مهر از استان‌های سراسر کشور بازدید می‌کنند.
در آستانه بازگشایی مدارس، پلیس راهنمایی و رانندگی تهران آمادگی 100 درصدی داشته و برنامه‌ریزی‌های مشترکی نیز با شهرداری و دیگر ارگان‌های مرتبط صورت پذیرفته است.همچنین بیستمین سال برگزاری جشن عاطفه‌ها با شعار «مهر در انتظار مهر» با محوریت مساجد و مراکز نیکوکاری همزمان با بازگشایی مدارس با همکاری سازمان دانش‌آموزی، انجمن اولیا و مربیان، وزارت آموزش و پرورش، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، سازمان بسیج مستضعفان و فدراسیون ورزش‌های همگانی وزارت ورزش و امور جوانان از 16 مهرماه به مدت سه روز برگزار می‌شود.
امسال پیش دبستانی 6ساله ها به شکل آزمایشی در چند استان کشور اجرا می‌شود تا حداقل یک سال قبل از دبستان به عنوان دوره تخصصی بهبود اختلالات یادگیری، رفتاری و غیره محسوب شود. در آستانه سال تحصیلی 88 دستگاه واگن جدید مترو از روز 29 شهریور ماه وارد پایتخت می شود.

کد خبر: 84214

وب گردی

وب گردی