اهدای دست‌ساخته‌های کودکان ایرانی به مسافران کربلا

به مناسبت هفته‌ ملی کودک و هم‌زمانی آن با روزهای محرم، اعضای کودک و نوجوان کانون می‌توانند دل‌سازه‌هاو دل نوشته‌های حسینی (عاشورایی) خود را به راهیان کربلا تقدیم کنند.

به گزارش ایسکانیوز از امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این حرکت فرهنگی را خوانش کودکانه‌ «کربلا» دانست و آن را خوانشی تازه، زیبا و شگفت‌انگیز خواند.

رضا قمرزاده گفت: «با هدف تعمیق آموزه‌های عاشورایی بین کودکان و نوجوانان، پرورش شور و شعور حسینی در ایام محرم و صفر در مراکز فرهنگی‌هنری کانون و مشارکت و نقش‌آفرینی اعضا با دست‌سازه‌ها و دل نوشته‌های خود که قرار است به راهیان کربلا تقدیم شود؛ هم‌زمان با هفته‌ ملی کودک، اعضای کانون سراسر کشور می‌توانند به خلق آثاری با موضوع عاشورا دست بزنند.»

به گفته‌ وی کمیته‌ای متشکل از کارشناسان فرهنگی، هنری و ادبی در استان‌های مختلف کشور تشکیل شده و برنا‌مه‌ریزی مناسبی برای برگزاری برنامه دل‌سازه‌ها و دل نوشته‌های حسینی (عاشورایی) صورت گرفته است.

بر این اساس مخاطبان می‌توانند آثار فرهنگی، هنری و ادبی خود را به مربیان مراکز تحویل دهند: «گردآوری دست‌سازه‌ها در دفتر استان تا تاریخ 30 مهر 1396 انجام می‌شود و دست‌سازه‌ها از استان مبدا تا تاریخ 5 آبان 1396 به استان خوزستان خواهد رسید.»

قمرزاده درباره‌ی شیوه‌ی خلق این آثار گفت: «با بهره‌گیری از روش‌ها و فعالیت‌های مرسوم در کانون، آثار و دست‌سازه‌های اعضا با دو شاخص کاربردی بودن و سبک بودن -برای حمل آسان‌تر- به طور مثال با استفاده از پارچه، فوتر، نمد، مهره و نگین برای ساخت انواع صنایع دستی تزیینی و محلی استان‌ها، دستمال، کیف‌های دستی، گیره سر و تل و... برای اهدا به خادمان و زائران کودک و نوجوان تهیه می‌شود.»

وی به‌ کارگیری وسایل و ابزار رایج در مراکز را مهم خواند و ادامه داد: «مربیان کانون باید توجه داشته باشند که از بسته‌بندی مناسب، کم حجم، قابل مشاهده (مثلا سلفون) و سبک استفاده شود. تکنیک‌های به کار رفته، با دو جنسیت دختر و پسر از نظر شکل، رنگ و... و گروه سنی 6 تا 18 سال تناسب داشته باشد. ضمن آن‌که هر عضو دل‌نوشته، آرزو، پیام، نقاشی، کارت پستال و... خود را برای راهیان کوی حسینی روی کاغذ بنویسد.»

502

کد خبر: 842892

وب گردی

وب گردی