«زوال پدرسالاری» نقد و بررسی  می شود

کتاب «زوال پدرسالاری؛ فروپاشی خانواده یا ظهور خانواده مدنی؟» دوشنبه 17 مهرماه با حضور باقر ساروخانی و تقی آزاد ارمکی نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، گروه جامعه شناسی خانواده انجمن جامعه شناسی ایران نشست نقد و بررسی کتاب «زوال پدرسالاری؛ فروپاشی خانواده یا ظهور خانواده مدنی؟» را با حضور محمد امین قانعی راد نویسنده اثر، باقر ساروخانی و تقی آزاد ارمکی برگزار می‌کند.

این نشست دوشنبه 17 مهرماه از ساعت 17 تا 19 در بزرگراه جلال آل احمد، پل گیشا، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، نیم طبقه اول، سالن کنفرانس انجمن جامعه شناسی ایران برگزار خواهد شد.

کتاب «زوال پدرسالاری:فروپاشی خانواده یا ظهور خانواده مدنی؟» نوشته سید امین قانعی راد عضو هیات علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور توسط انتشارات نقد فرهنگ روانه بازار نشر شده است.

در پشت جلد این کتاب می‌خوانیم:

«تحولات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در سده اخیر و به‌طور خاص از انقلاب مشروطه تاکنون برای جامعه ایران وضعیت‌های متعارضی را پدید آورده است. در این میان، یکی از زمینه‌های اساسی تحول نهادین در جامعه ما دگرگونی ساختار قدرت در خانواده است. امروزه پیامدهای تحولات نهاد خانواده در جامعه ایران، به یک دل‌نگرانی عمومی تبدیل شده است و در این مورد معمولاً دیدگاه‌های یک‌سویه‌ای بیان می‌شود. برخی با بدبینی تمام از پایان خانواده و برخی دیگر از ظهور خانواده‌ای انسانی‌تر و مدنی‌تر سخن می‌گویند. این اثر، دگردیسی خانواده را در دو سمت‌وسوی متفاوت فروپاشی و مدنی شدن دنبال می‌کند. در شرایط کنونی خانواده در یک وضعیت ابهام‌آمیز و در میانه فروپاشی و مدنی شدن به‌عنوان دو امکان متفاوت قرار دارد. جامعه ایرانی از یکسو با «خانواده‌های گسسته» و فروپاشیده و از سوی دیگر با «خانواده‌های مدنی» روبه‌رو است. در بین این دو امکان متفاوت نیز لزوماً نباید به دنبال پیروزی انحصاری یکی از آن‌ها بود و این دو امکان متعارض حتی می‌توانند به‌طور هم‌زمان وجود داشته باشند.»

502

کد خبر: 843457

وب گردی

وب گردی