کلینتون شکست در انتخابات را به گردن فیس بوک و توییتر انداخت!

هیلاری کلینتون که هنوز به دنبال یافتن مقصر برای شکست انتخاباتی خود مقابل «دونالد ترامپ» است اینبار از عملکرد فیس‌بوک و توییتر انتقاد کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از نشریه هیل؛ «هیلاری کلینتون»، نامزد شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری سال 2016، در هر سخنرانی و یا مصاحبه ای که پس از انتخابات سال گذشته انجام داد، از فرد یا گروهی به عنوان مسببان شکست انتخاباتی اش نام برد. وی این بار عملکرد دو شبکه اجتماعی فیس بوک و توییتر را در این انتخابات به شدت زیر سوال برد.

کلینتون معتقد است همکاری فیس بوک و توییتر با روسیه بود که به مسکو اجازه داد در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نفوذ کنند.

کلینتون که در دور نخست از ریاست جمهوری «باراک اوباما» وزیر خارجه آمریکا بود، در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 به عنوان نامزد نهایی حزب دموکرات معرفی شد. وی هک شدن اطلاعات شخصی و حملات سایبری را نوع جدیدی از جنگ سرد دانست و خواستار تدوین دکترین جدیدی در این باره شد. کلینتون که در دانشگاه استنفورد بریج سخنرانی می کرد، گفت: رسانه های اجتماعی در جهان امروز به ابزاری برای جنگ سایبری تبدیل شده اند. باید اقدامی در جهت جلوگیری از این نوع نفوذهای مخرب صورت بگیرد. زمان آن فرا رسیده تا توییتر بپذیرد به ابزاری برای جنگ سایبری تبدیل شده است.

او در ادامه افزود: زمان زیادی نمی گذرد که متوجه شدیم برخی از ابزارهای تبلیغاتی فیس بوک، رای دهندگان میشیگان و ویسکانسین را هدف قرار داده بودند. این موضوع به روشنی نشان می دهد روسیه راهبردی به مراتب پیچیده تر از آنچه ما تصور می کردیم را بکار گرفته است.

وی در مورد فیس بوک گفت: فیس بوک به عنوان یک نهاد خبری بزرگ دارای مسئولیت های بسیاری است که باید در برابر آنها پاسخگو باشد. حملات سایبری به زیرساخت های آمریکا نیز باید مانند اقدامات نظامی تلقی و با جدیت با آنها برخورد شود.

این روزها توییتر، فیس بوک و گوگل هدف تحقیقات متعدد نهادهای امنیتی و قضایی آمریکا قرار دارند؛ زیرا شواهدی به دست آمده که نشان می دهد روسیه از این شبکه‌ها برای دخالت و نفوذ در انتخابات سال 2016 آمریکا استفاده کرده است.

کد خبر: 844300

وب گردی

وب گردی