برای خروج از مشکلات به دانشگاه پناه می برم

استاندار فارس گفت: برای خروج از مشکلات به دانشگاه و دانشجویان پناه می برم که در این مسیر دانشگاه ها راه عملی برون رفت از خشکسالی را ارائه کنند.

به گزارش ایسکانیوز، اسماعیل تبادار امروز در مراسم بازگشایی دانشگاه های شیراز گفت: همزمانی بهار علم و بهار ایثار یادآور علم و عمل است، عاشورا به عنوان کانون شکل گیری هویت شیعه امری فرا تاریخی است و باید همواره خود را عاشورایی بدانیم راه علم آزادی است و مرکز آزادی نیز دانشگاه است.

استاندار فارس توسعه و رفع مشکلات کشور را در مسیر دانشگاه ها اجرایی دانست و افزود: برای رسیدن به این مهم رابطه خود را با دانشگاه ها حفظ خواهیم کرد.

تبادار افزود: نیروی متخصص زیاد و ظرفیت فراوان است اما نیازمند اتحاد و همدلی هستیم که دانشگاه ها باید با بازنگری مسیر خود راه رسیدن به علم و فناوری را طی کنند.

وی به لزوم توجه به دانش های نوین و پژوهش محور اشاره کرد و گفت: دستگاه های اجرایی استان مباحث پژوهشی و علم محور را به دانشگاه های استان واگذار کرده و به این ترتیب کارهای خود را توسعه دهند.

استاندار فارس تصریح کرد: دانشگاه ها باید در مسیر تجاری سازی دستاوردهای علمی فضای کار دانش بنیان را توسعه دهند و بنا دارم برای رفع مشکلات به دانشگاه پناه ببرم و راه حل را از دانشجویان و اساتید طلب کنم.

وی با اشاره به بحران خشکسالی فارس گفت: دانشگاه ها با ارائه فعالیت های کاربردی نقشه برون رفت از این بحران را ارائه کنند.

کد خبر: 844481

وب گردی

وب گردی