اختصاص 200 میلیارد تومان به مراکز علمی کاربردی در سال جاری

رییس دانشگاه علمی کاربردی از اختصاص 200 میلیارد تومان اعتبار برای مراکز این دانشگاه در سال 96 خبر داد و گفت:‌امیدوارم این مبلغ تاپایان سال جاری تخصیص پیدا کند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمد حسین امید در مراسم بیست و پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه علمی کاربردی که امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: بیست و پنج سال از تاسیس دانشگاه علمی کاربردی گذشته است و بنیانگذاران این دانشگاه اهداف بلندی را برای دانشگاه پیش‌بینی کرده و اساسنامه کاملی برای آن تصویب کردند.

وی در ادامه افزود:‌ قبل از من هفت نفر سکان دار هدایت دانشگاه علمی کاربردی بودند و در حال حاضر این دانشگاه با در اختیار داشتن 750 مرکز علمی کاربردی در 31 استان کشور و 800 رشته تخصصی دانشجویان مهارتی تربیت می‌کند.

رییس دانشگاه علمی کاربردی تربیت حدود 30 درصد دانشجوی مهارتی تا پایان برنامه ششم توسعه را یکی از اهداف آموزش عالی توصیف کرد و گفت: بر اساس این قانون باید تا سال 99 تعداد 1 میلیون 200 هزار نفر دانشجوی مهارتی در کشور داشته باشیم و بر اساس همین قانون باید در حال حاضر ما بیش از 700 هزار دانشجوی مهارتی در کشور داشته باشیم که متاسفانه این هدف تاکنون محقق نشده است .

دکتر امید با تاکید بر اینکه مراکز علمی کاربردی در کشور نیازمند حمایت و کمک هستند گفت: باید اقدامات فرهنگی برای گرایش دانش آموزان به حوزه‌های مهارتی افزایش یابد.

رییس دانشگاه علمی کاربردی ادامه داد: ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی برای سال جاری 550 هزار دانشجو بود که تنها 150 هزار نفر در این دانشگاه پذیرش شدند و متاسفانه بیشتر افراد به سمت دوره‌هایی که مدرک راحت‌تر می دهند هدایت می‌شوند.

وی با بیان این که بالغ بر 600 برنامه تک درس و تک پودمانی در دانشگاه علمی کاربردی وجود دارد گفت: در حال حاضر در 800 برنامه درسی دانشجو پذیرش می کنیم که باید رشته‌های این دانشگاه بر اساس نیازهای موجود تصویب شوند چرا که راهکار دانشگاه این است که بر اساس نیاز های کشور دانشجو پذیرش می کند.

رییس دانشگاه علمی کاربردی در پایان خاطرنشان کرد: در سال جاری 200 میلیارد تومان اعتبار به برای کمک به مراکز علمی کاربردی در نظر گرفته شده و امسال همه مراکز علمی کاربردی صاحب اساسنامه خواهند شد.

کد خبر: 844501

وب گردی

وب گردی