مقامات ترکیه به دنبال پناهندگی در آلمان

نزدیک به 600 نفر از شهروندان ترکیه که صدها نفر از مسئولان عالی رتبه هم در میان آن ها به چشم می خورند ، پس از وقوع کودتای 15 ژوئیه 2016، به دنبال دریافت پناهندگی ازآلمان هستند.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری دویچه وله، براساس آمار ارائه شده تاکنون بیش از 600 درخواست پناهجویی از سوی صدها شهروند ترکیه به آلمان ارائه شده است که از این تعداد 250 نفر دارای پاسپورت دیپلماتیک ترکیه بوده و 380 نفر با کارت شناسایی و پاسپورت معمولی اقدام کرده اند که بسیاری از آن ها از کارکنان دولتی ترکیه بوده‌اند.

براساس آمار به دست آمده از سوی وزارت کشور آلمان، تا ماه گذشته میلادی 196 شهروند ترکیه با پاسپورت دیپلماتیک توانستند از آلمان پناهندگی دریافت کنند. این رقم شامل اعضای ارتش ترکیه از جمله نظامیان ترک مستقر در پایگاه‌های ناتو که به دنبال پناهجویی هستند، نیست.

روابط سنتی خوب آنکارا و برلین بر سر رد درخواست ترکیه مبنی بر تحویل دادن برخی از اتباع این کشور که به دنبال پناهندگی بوده‌اند دچار تنش شده است.

در همین راستا مدیر اجرایی انجمن قضات آلمان اعلام کرد: به ندرت یک سیستم قضایی مستقل خارج از کنترل اردوغان در ترکیه باقی مانده است. هزاران نفر از قضات و وکلای دولتی از کار خود اخراج شده‌اند و یا تحت بازداشت هستند و به جای آن ها قضات تحت کنترل دولت جایگزین شده‌اند.

با این حال رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در سخنرانی خود در روز جمعه اعلام کرد: اتحادیه اروپا در نشست چند روز آتی خود در بروکسل تصمیمش را درباره پیوستن آنکارا به این اتحادیه بگیرد.

وی ادامه داد: اگرچه آن ها ما را به مدت طولانی معطل کردند اما ما صبوری خواهیم کرد. ما به آن ها اعلام خواهیم کرد که ما این صحنه را ترک نکرده ایم بلکه شما صحنه را ترک کرده‌اید.

کد خبر: 846143

وب گردی

وب گردی