مسابقه عکاسی زیباترین کشورجهان برگزار می شود

پورتال آموزشی فدراسیون روسیه از برگزاری مسابقه عکاسی انجمن جغرافیای روسی با عنوان «زیباترین کشور» خبر داد که با استقبال گسترده از سوی عکاسان روسی و دیگر کشوها روبرو شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از «سرگی گارشکوا» سرپرست داوران در سومین مسابقه عکس انجمن جغرافیای روسی با عنوان «زیباترین کشور» اعلام کرد که بیش از 50 هزار اثر در این مسابقه شرکت کردند.

به گفته گارشکوف طی 6 ماه 11 هزار عکاس از روسیه و همچنین دوستداران عکاسی از ایتالیا، آلمان ، ایران وصربستان در سایت مسابقه بیش از 52 هزار عکس بارگزاری کردند. اعلام برندگان و اعطای جوایز در افتتاحیه فستیوال انجمن جفرافیای روسیه 12-3 ماه نوامبر در خانه مرکزی هنرمندان در مسکو برگزار می شود.

روز 8نوامبر تمامی آثار راه یافته به فینال در سایت photo.org منتشر خواهد شد و بازدیدکنندگان سایت می¬توانند به آثار منتخب خود رای دهند. اثری که بیشترین رای را به خود اختصاص دهد، برنده بخش «جایزه جذابیت بیننده» خواهد بود.

این مسابقه هشتم فوریه کار خود را آغاز کرد. مسابقه عکس 2017 حاوی 13 بخش است: «اقوام روسیه»، «زیباترین کشور، مناظر»، «حیوانات وحشی»، «پرندگان»، «جهان میکرو»، «جهان در دستان ما»، «دنیار زیرآب»، «غارهای روسیه»، «از غروب تا طلوع»، «میراث فرهنگی روسیه»، «روسیه از ارتفاع پرواز پرنده»، «عکاس جوان»، «جایزه جذابیت بیننده».

مسابقه عکاسی در راستای حفظ طبیعت بکر روسیه و پرورش رویکرد محافظت از محیط اطراف از طریق هنر عکاسی است. آثار مربوط در 13 بخش مذکور پذیرفته می¬شوند. برندگان این طرح جوایز نقدی دریافت کرده و امکان نشان دادن عکس¬های خود به جهان را خواهند داشت.

برنده مسابقه عنوان «عکاس سال» از سوی انجمن جفرافیای روسیه، 500 هزار روبل و گواهی حق شرکت در یکی از نمایشگاه¬ها را دریافت خواهد کرد.

در سال 2015 بیش از 25 هزار نفر با ارسال 200 هزار عکس، سال 2016، 23 هزار عکاس روس و خارجی با ارسال حدود 110 هزار عکس در این مسابقه شرکت داشتند.

503

کد خبر: 846287

وب گردی

وب گردی