ادعای خلیفه حفتر درباره سیطره بر تمام مناطق لیبی

فرمانده کل ارتش لیبی می‌گوید تنها کمتر از 30 هزار کیلومتر مربع از اراضی لیبی خارج از سیطره ارتش بوده و به ‌زودی این مناطق نیز تحت کنترل نیروهای تحت امر وی در خواهد آمد.

به گزارش ایسکانیوز، فرمانده کل ارتش لیبی از عزم خود برای تصرف همه اراضی خاک این کشور خبر داد.

به نوشته وبگاه شبکه المیادین، «خلیفه حفتر» امروز شنبه به هنگام سخنرانی در جمع افسران و سربازان تحت امر خود در شهر بنغازی گفت که مساحت لیبی یک میلیون 760 هزار کیلومتر مربع است و چیزی نزدیک به 30 هزار کیلومتر مربع خارج از سیطره ارتش لیبی است.

وی گفت که ارتش بر منطقه ای واقع در غرب «طرابلس» تا «زواره» در مرز تونس و شهر «الزاویه» واقع در 30 کیلومتری غرب پایتخت تسلط دارد.

ژنرال حفتر با بیان این که ارتش تحت امر خود طی روزهای آتی بر شهر الزوایه تسلط پیدا خواهد کرد، از پیوستن تعدادی از افسران و نظامیان در منطقه غربی به ارتش لیبی خبر داد.

وی افزود: «در میدان جنگ، یکپارچگی ارتش لیبی با همه فرزندان لیبی که در این جنگ مشارکت داشتند، محقق شد».

ژنرال حفتر اظهار داشت که ارتش لیبی در طول یک سال و نیم ، راه را برای پیوستن کسانی که در منطقع غربی با حضور آن موافق‌اند، باز گذاشته است.

طی ماه‌های گذشته حفر و فایز السراج، رئیس دولت موقت لیبی به مرکزیت طرابلس، پایتخت لیبی بر سر حل اختلافات شان به توافق رسیدند.

لیبی از زمان سرنگونی دیکتاتوری معمر قذافی در سال 1390، شاهد درگیری‌ها و جنگ‌های داخلی بوده و نبود دولت مرکزی قوی منجر به شکل گیری گروه‌های مسلح و گروه تروریستی داعش در این کشور شد.

از دو سال پیش، این کشور بر اثر وجود اختلافات بین احزاب و گروه‌ها، دارای دو پارلمان (پارلمان طُبرق در شرق و پارلمان طرابلس) و دو ارتش بود.

پارلمان طبرق مورد حمایت ارتش لیبی به فرماندهی حفتر بوده و دولت موقت فایز السراج که مورد حمایت غرب و آمریکا است، در شهر طرابلس مستقر است.

کد خبر: 846551

وب گردی

وب گردی