تعیین استانداردها باید بر عهده دستگاههای تخصصی باشد

استاندار خراسان شمالی صبح شنبه در دیدار با معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران بر تعیین معیارهای مرتبط با استاندارد توسط دستگاههای تخصصی تاکید کرد

به گزارش ایسکانیوز،محمدرضا صالحی در این دیدار ضمن تبریک فرا رسیدن روز جهانی استاندارد، اظهار داشت: نظارت بر تطبیق معیارهای استاندارد باید بر عهده ی سازمان ملی استاندارد باشد و تعیین شاخص های استاندارد در تولید محصولات توسط متخصصین مربوطه درآن دستگاه تعیین شود.
صالحی افزود: باید بخشی نگری را کنار گذاشته و به سمت معیارها حرکت کنیم و همراه با دیگرپنداری، شاخص های ارزیابی را متناسب با فضای موجود مورد بررسی قرار دهیم.
وی تاکید کرد: استاندارد باید کمک حال اقتصادمقاومتی، تولید کننده و مصرف کننده باشد چرا که امروز عدم رعایت استانداردها در فعالیت هایی همچون ساختمان سازی یک خطر محسوب می شود.
در ادامه این دیدار وحید مرندی مقدم، معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد کشور هم به گزارش فعالیت های حوزه ی خود پرداخت و گفت: خوشبختانه با تدوین قانون جدید در حوزه استاندارد امکانات و ظرفیت های خوبی برای این حوزه ایجاد شده است.
وی با اشاره به اینکه استانداردها در دستگاه باید به ورودی های در سازمان استاندارد تبدیل شود ادامه داد:امیدواریم با تطبیق شاخص ها توسط سازمان استاندارد درراستای تقویت اقتصاد مقاومتی وحمایت از تولیدات داخلی گام برداریم.

902/900

کد خبر: 846787

وب گردی

وب گردی