آزاد سازی جهنم

نیروهای سوریه دموکراتیک موفق به آزادسازی میدانی به نام جهنم شدند که داعش در آن به اعدام، شکنجه و به صلیب کشیدن اسیران می پرداخت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از قدس العربی، در بیانیه نیروهای سوریه دموکراتیک آمده است که میدان النعیم که توسط گروه داعش به الجحیم (جهنم) تغییر نام داده شده بود توسط این نیروها آزاد گردیده است.

از روز یکشنبه نیز درگیری‌هایی میان داعش و نیروهای سوریه دموکراتیک در نزدیکی میدان النعیم که در شرق ورزشگاه رقه قرار دارد، رخ داده است؛ ورزشگاهی که همچنان تحت کنترل نیروهای داعش است.

دیده‌بان حقوق بشر در سوریه نیز اعلام کرد که تروریست‌های داعش از اطراف این میدان عقب نشینی کردند اما نیروهای سوریه دموکراتیک نتوانستند به دلیل بمب و مین‌های کارگذاشته شده کنترل آن را در دست بگیرند.

نیروهای سوریه دموکراتیک که مورد حمایت آمریکا هستند کنترل ۹۰ درصد شهر را در دست دارند و با آخرین تروریست‌های داعش در مرکز شهر رقه می‌جنگند.

تعداد تروریست‌هایی که در رقه باقی مانده‌اند حدود ۳۰۰ تن هستند.

یک فرمانده میدانی در نیروهای سوریه دموکراتیک نیز روز دوشنبه اعلام کرد که ائتلاف ضد داعش عملیات پاکسازی را علیه مقرهای این گروه انجام می‎دهد و قرار است طی ساعات آتی شهر رقه به طور کامل آزاد شود.

الهام احمد، رهبر سیاسی نیروهای سوریه دموکراتیک روز دوشنبه گفت انتظار می‌رود که آزادی کامل رقه طی چند ساعت یا چند روز آینده اتفاق بیفتد اما سخنگوی نیروهای ائتلاف اعلام کرد که امکان ندارد زمانی برای پایان عملیات مشخص شود.

رایان دیلون، سخنگوی ائتلاف ضد داعش اعلام کرد که حملات هوایی علیه مناطق تحت سیطره داعش در شهر رقه همچنان ادامه دارد و با پیشروی نیروهای سوریه دموکراتیک افزایش خواهد یافت.

دیلون گفت: ما طی ۲۴ ساعت گذشته حملاتی را انجام دادیم اما من پیش بینی می‌کنم که با پیشروی نیروهای سوریه دموکراتیک حملات فشرده‌تر شود.

شهر رقه نخستین شهر بزرگ سوریه بود که در سال ۲۰۱۴ به دست داعش افتاد و به مرکز اصلی عملیات های این گروه تروریستی تبدیل شد و تا به الان نیز در اختیار داعش بوده است.

دیلون درباره این که آیا ائتلاف این کاروان را هدف قرار خواهد داد یا خیر، گفت: ما هرگز کاروانی را که شامل خانواده‌ها یا غیرنظامیان باشد هدف قرار نمی‌دهیم.

تا به این جا نیز یک کاروان عظیم از داعشی ها به همراه خانواده هایشان این شهر را ترک کرده اند.

کد خبر: 847571

وب گردی

وب گردی