گذار اسرائیل از ثبات به نابودی

سردبیر روزنامه الاخبار : اسرائیل امروز به سبب آنکه توانمندی‌های تهاجمی و دفاعی‌اش و نیز در سطح نظامی و سیاسی دچار روند فرسایشی و ضعف شده، در نگرانی عمیقی به سر می‌برد، برای اولین بار در تاریخش، اسرائیل امروز به پایگاه‌های نظامی آمریکایی در سرزمین غصب شده فلسطین و پایگاه‌های حمایتی آمریکا در چند ده کیلومتری یا چند صدکیلومتری مرزهای شمالی و جنوبی نیاز دارد.

به گزارش ایسکانیوز، ابراهیم الامین سردبیر روزنامه الاخبار در تحلیل منتشر شده در این روزنامه، نوشت: رژیم صهیونیستی امروز در خطرناک‌ترین مرحله در تاریخ خود به سر می‌برد، اسرائیل عملا وارد مرحله انتقال از دوران «دولت ابدی» به زمانه دولتی که حتما سرنگون می‌شود، شده است به خاطر اینکه عملیاتی در این حجم مستلزم تلاش‌های گسترده و جنگ‌های گسترده و فراگیر است.

کسی که گمان می کند رژیم صهیونیستی بتواند تصمیم جنگ در منطقه را بدون مشارکت مستقیم آمریکا اتخاذ کند، در توهم به سر می‌برد.

در میان ما هستند کسانی که هرگز خواهان پایانی برای اسرائیل نیستند در نتیجه هیچ فایده و سودی از سوی آنها وجود ندارد و بحث و جدل با آنها درباره ضرورت فداکاری‌های بزرگی که برای بازپس گیری فلسطین صورت خواهد گرفت، تا زمانی که آنها، چنین فداکاری‌هایی را صرفا خودکشی قلمداد می‌کنند، فایده‌ای نخواهد داشت.

سردبیر الاخبار در ادامه این تحلیل تاکید می‌کند : اسرائیل امروز به سبب آنکه توانمندی‌های تهاجمی و دفاعی‌اش و نیز در سطح نظامی و سیاسی دچار روند فرسایشی و ضعف شده، در نگرانی عمیقی به سر می‌برد، برای اولین بار در تاریخش، اسرائیل امروز به پایگاه‌های نظامی آمریکایی در سرزمین غصب شده فلسطین و پایگاه‌های حمایتی آمریکا در چند ده کیلومتری یا چند صد کیلومتری مرزهای شمالی و جنوبی نیاز دارد، همچنان که به حضور نظامی مستقیم آمریکا برای حمایت از خود در برابر دشمنانش نیازمند است.

امروز دیگر اسرائیل قادر نیست که تصمیمی را به تنهایی اتخاذ کند و آن کس که گمان کند دولت این رژیم یا نهادهای نظامی و امنیتی‌اش می‌توانند تصمیم جنگ در منطقه را بدون موافقت و پوشش و همکاری مستقیم آمریکا اتخاذ کند، در توهم به سر می‌برد. به همین سبب سران دشمن بدون هرگونه تعلل و درنگ تلاش می‌کنند دولت آمریکا را متقاعد کنند که همین امروز و نه فردا به دشمنان اسرائیل حمله کند و معتقدند چنین حمله‌ای همان طور که به نفع اسرائیل است، کاملا در راستای منافع آمریکا قرار دارد و چه بسا اسرائیل، پادشاهی آل سعود را تنها طرفی در جهان می‌بیند که در این دغدغه با آن شریک هستند، چرا که این دیوانگان خود را در جایگاه اسرائیلی قرار داده‌اند.

کد خبر: 848372

وب گردی

وب گردی