باید به سوی اولیاء محوری حرکت کنیم

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران از روحیه ضد اولیائی برخی مدیران مدارس انتقاد کرد و گفت: باید به سوی اولیاء محوری، در مدارس حرکت کنیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، عبدالرضا فولادوند صبح یکشنبه در مراسم متمرکز استانی پیوند و مشارکت که با حضور مدیران مناطق استان تهران در اردوگاه منتظری شهرستان قدس، طی سخنانی ضمن تاکید بر اهمیت مشارکت، گفت: آموزش و پرورش وزارت عریض و طویلی با جمعیت حدود ۱۳.۵ میلیون دانش آموز و یک میلیون کارمند و معلم در حال فعالیت آموزشی و پرورشی است.

وی افزود: علاوه بر برنامه آموزش و پرورش، پشتیبانی و تدارکات، امکانات، فضاها بر عهده دارد، که این اقدامات پشتیبانی، خود نیاز به سیستمی جدا دارد، در کشورهای پیشرفته، آموزش و پرورش را چندین وزارتخانه اداره می کنند، اما در ایران مسائل آموزشی، پرورش و پشتیبانی، همه و همه بر عهده وزارت آموش و پرورش است.

اولیاء و مربیان، ۲ عنصر مهم در تعلیم و تربیت و پرورش و رشد خلاقیت های دانش آموزان هستند

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران به استراتژی توسعه مشارکت های مردمی در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در ۴ سال گذشته، آموزش و پرورش از امکانات و توانمندی های مجموعه های بیرون از آموزش و پرورش کمک هایی جذب کرده که یکی از این منابع عظیم اولیاء دانش آموزان هستند، که می توانند به عنوان حامی، به ما کمک های فکری و عملی دهند.

فولادوند با بیان این که متاسفانه در گذشته، انجمن اولیاء و مربیان متمرکز بر روی کمک های مالی و اقتصادی بوده است، اضافه کرد: این امر یکی از آفت های مجموعه آموزش و پرورش است.

وی افزود: مدرسه نیاز به کمک معنوی اولیاء به عنوان بخشی از زنجیره آموزش دارد، مربیان تنها ۶ الی ۷ ساعت در مدرسه به امر تعلیم و تربیت می پردازند و اولیا باید تداوم دهنده این آموزش در منزل باشند و این ۲ عنصر مهم در تعلیم و تربیت و پرورش و رشد خلاقیت ها باید با هم هماهنگ و در راستای پیشبرد اهداف و برنامه ها باشد.

مدیران برخی از مدارس روحیه ضد اولیائی دارند

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، مدیر مدرسه را مسئول به کارگیری ظرفیت فوق العاده والدین در تعلیم و تربیت خواند و گفت: مدیر باید با هنرمندی تمام، از پتانسیل اولیاء استفاده کند و این مدیر هنرمند موفق خواهد بود، اما متاسفانه در بخشی از مدارس، مدیران ما روحیه ضد اولیائی داشته و اجازه دخالت اولیاء در امور مدارس را نمی دهند، که باید با این آفت مقابله کنیم.

فولادوند ادامه داد: خوشبختانه با حضور اولیاء مسئولیت پذیر، کارشناسان و متخصصین در انجمن اولیاء و مربیان، موفقیت های خوبی را کسب کردیم، اما کامل نیست، باید سعی کنیم، مدارس به سوی اولیاء محوری حرکت کرده و در این امر تحصیلات اولیاء می تواند عامل مهمی بوده و به کمک مربیان بیاید، بخشی از هماهنگی های اولیاء و مربیان باید در خصوص دروس دانش آموزان باشد، که وزارت آموزش و پرورش در این خصوص درصدد توسعه آموزش ها برآمده است.

وی گفت: باید اولیاء آموزش داده شده و برای تداوم آموزش دانش آموزان در منزل آموزش ببینند، البته این مهم باید فرهنگ سازی شده و موانع آن برداشته شود.

706

کد خبر: 849462

وب گردی

وب گردی