کشف و ضبط سه خودروی حامل چوب در قلعه رئیسی

رئیس منابع طبیعی کهگیلویه از کشف و ضبط سه خودروی حامل چوب درختان جنگلی در قلعه رئیسی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، هدایت‌الله آویزش در جمع خبرنگاران از کشف و ضبط ۳ خودروی حامل چوب درختان جنگلی در قلعه رئیسی خبر داد.

وی در این خصوص گفت: کشف و ضبط این محموله جنگلی توسط همکاران حفاظتی و پاسگاه نیروی انتظامی کوشک قلعه رئیسی انجام شد.

آویزش در ادامه افزود: این خودروها در مسیر قلعه رئیسی که به مقصد استان خوزستان بارگیری شده بودند، توسط همکاران حفاظتی با هماهنگی مراجع محترم انتظامی، پاسگاه کوشک قلعه رئیسی توقیف شدند و طی تنظیم صورتجلسه به شهرستان کهگیلویه انتقال داده شدند که پس از توزین و اخذ استعلامات طی تشریفات قانونی جهت صدور حکم به مراجع محترم قضائی و تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کهگیلویه به اهمیت درختان بلوط و دیگر گونه‌های گیاهی در جنگل‌های شهرستان اشاره کرد و گفت: درختان بلوط و همچنین دیگر گونه‌های گیاهی این منطقه از جمله کیکم، بنه، کلخنگ، زالزالک در شرایط سخت رشد می‌کنند و درختان مقاومی هستند اما با توجه به دیر رشد بودن این گونه و همچنین مخاطراتی از قبیل خشکسالی و ریزگردها و آفت‌ها که این گونه را تهدید می‌کند، لازم است ما انسان‌ها از آنها حفاظت کنیم و نگذاریم این میراث ارزشمند درخطر نابودی قرار بگیرد.

آویزش در پایان از کلیه مردم شهرستان خواست در صورت مواجهه با هرگونه تخریب و تصرف و وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع با شماره امداد جنگل ومرتع ۱۵۰۴ تماس بگیرند و یگان حفاظت منابع طبیعی را در جریان بگذارند.

901

کد خبر: 849677

وب گردی

وب گردی