تحرکات محکوم به شکست عربستان در لبنان

معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان با تاکید بر شکست گروه تروریستی داعش در نتیجه ضربات مستحکم محور مقاومت خاطر نشان کرد حامیان تروریسم حق ندارند از مبارزه با آن ها حرف بزنند.

به گزارش ایسکانیوز، معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد گروه تروریستی داعش در سوریه در نتیجه ضربات ارتش عربی سوریه و همپیمانانش و تمام کسانی که در محور مقاومت قرار دارند، شکست خورد و تاریخ خواهد نوشت اینها کسانی هستند که با این گروه تروریستی جنگیدند و آن را در هم کوبیدند و نقشه‌هایش را نقش بر آب کردند.

بر اساس گزارش المنار، «علی دعموش» که در مراسمی در شهرک ارزون در جنوب لبنان سخن می‌گفت، تصریح کرد : ایالات متحده آمریکا همان طرفی است که گروه تروریستی داعش را با پول‌های سعودی و دیگر رژیم‌های عربی به وجود آورد.

وی تاکید کرد کسانی که از تروریسم حمایت می‌کنند، حق ندارند ازمبارزه با آن حرف بزنند و دیگران را تروریست توصیف کنند.

دعموش خاطر نشان کرد عربستان سعودی، بیشتر از دیگران به تحریک علیه مقاومت لبنان دست می‌زند و سردمدار تبلیغات منفی برای مخدوش کردن وجهه مقاومت است و به اعمال فشار و تحریک لبنانی‌ها دست می‌زند و به صراحت خواستار تشکیل ائتلاف بین المللی برای تجاوز به لبنان و مقاومت آن شده و جهان را علیه آن تحریک می‌کند.

این مقام حزب الله تصریح کرد اگر عربستان سعودی گمان می‌کند که لبنان ممکن است صحنه‌ ومیدانی باشد که شکست‌ها و ناتوانی‌هایش در سوریه را در آن جبران کند، سخت اشتباه می‌کند و در توهم به سر‌می‌برد، زیرا لبنان هرگز تسلیم طرح‌ها و نقشه‌های این رژیم نخواهد شد، همانطور که در سوریه و عراق واکنون در یمن کاری از پیش نبرد و شکست خورد.

دعموش پیشتر تاکید کرده بود طرح آمریکایی، صهیونیستی سعودی تروریستی در سوریه، عراق و لبنان شکست خورده است.

وی هشدار داده بود این طرف‌ها برای اجرای طرح جدیدی تلاش می‌کنند که هدف آنها وادار کردن کشورهای عربی به سمت سازش با رژیم اشغالگر اسرائیل و رویارویی با ایران با هدف کاهش نقش آن در منطقه و فشار بر آن برای تغییر مواضع و سیاست‌هایش است.

کد خبر: 850688

وب گردی

وب گردی