مسئله مدیریت آب در برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیرو لحاظ نشده است

نماینده مردم شوشتر و گتوند مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی نیرو، گفت: مهم‌ترین ضعف کشور در زمینه وزارت نیرو مدیریت آب است که این مسئله در برنامه وزیر پیشنهادی نیرو لحاظ نشده است.

به گزارش ایسکانیوز، سهراب گیلانی در جلسه رأی اعتماد به اردکانیان وزیر پیشنهادی نیرو در مخالفت با وی گفت: به نظر من وزارت نیرو از وزارت نفت مهم‌تر است و مهم‌ترین ضعفی که در کشور در بحث وزارت نیرو وجود دارد، مدیریت آب است که به هم ریخته و وضعیت مناسبی ندارد و این مسئله در برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیرو نیز به طور جدی و قوی دیده نمی‌شود.

وی ادامه داد: از وزیر پیشنهادی نیرو انتظار داریم معضل موجود مدیریت آب را مدنظر قرار دهد. یکی از اثرات نامطلوب وزارت نیرو در گذشته احداث سد عظیم گوتوند بوده که امروز به عنوان یکی از بحرانی‌ترین مسائل آبی خوزستان مطرح می‌شود، به طوری که بیش از 7 میلیون تن نمک در پشت سد گوتوند انباشته شده و یکی از خطرات بزرگی است که از گوتوند تا شوشتر و خرمشهر را از نظر زیست‌محیطی تهدید می‌کند.

گیلانی ادامه داد: وزیر پیشنهادی نیرو باید نسبت به این موضوع توجه خاص داشته باشد و ما انتظار داریم این مسائل را در برنامه مطرح کنند، چگونه می‌خواهیم این همه نمک پشت سد که مثل یک بمب ساعتی آماده انفجار محیط زیست است را اصلاح کنیم؟ من برای این مسائل برنامه‌ای ندیدم و انتظار داریم این مسائل مورد توجه باشد.

نماینده مردم شوشتر و گوتوند مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت اشتغال و رفع بیکاری اظهار داشت: با توجه به اینکه وزارت نیرو نقش به‌سزایی در زیرساخت‌های ایجاد اشتغال دارد، باید برنامه وزیر در این زمینه نیز مشخص شود.

وی افزود: مسئله نابرابری و رفتار ظالمانه با برخی کشاورزان هم باید موردتوجه قرار گیرد. در حوزه شوشتر و گوتوند 7 برابر قیمت از کشاورزان پول دریافت می‌شود و در بعضی جاها دو نوبت و از دو دستگاه از کشاورزان پول می‌گیرند که این مدیریت به‌هم ریخته باید مورد توجه باشد.

گیلانی گفت: در مناطقی بیش از 70 درصد زندگی‌شان بر محور کشاورزی است که تأمین آب آنها بسیار مهم است زیرا مدیریت آب یکی از مسائل اساسی، راهبردی و استراتژی در جمهوری اسلامی است که باید موردتوجه باشد، برای این کار مدیریتی هوشمند لازم است که توجه کافی و لازم را به صورت کارشناسی و نه سیاسی به مسائل داشته باشد، مدیریتی باید باشد که توانمند و کارآمد باشد نه‌اینکه 10 سال در مسند مدیریت نشسته و خود را مالک بداند،.

منبع: فارس

کد خبر: 863110

وب گردی

وب گردی