اردکانیان یک شخصیت ملی است و محدود به جغرافیا نیست

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: آقای اردکانیان یک شخصیت ملی است و محدود به جغرافیا نیست اما متاسفانه در طول این 37 سال شخصیت ملی برای پذیرش مسئولیت‌ها کم داشتیم.

به گزارش ایسکانیوز، عبدالرضا هاشم‌زایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه (‌7 آبان 96) در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی علوم و نیرو و در موافقت با وزیر پیشنهادی نیرو، اظهار داشت: به نظر من در برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیرو مخالفتی نشد.

وی افزود: یکسری امور گذشته زیر سوال رفت که باید به دوستان مخالف بگویم به همین دلایلی که شما مخالفت کردید باید آقای اردکانیان وزیر شود چرا که یک شخصیت ملی است و محدود به جغرافیا نیست اما متاسفانه در طول این 37 سال شخصیت ملی برای پذیرش مسئولیت‌ها کم داشتیم.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین تصریح کرد: عموما مسئولان ما منطقه‌ای فکر می‌کردند به همین دلیل ما اکنون با چالش زیاد مواجه هستیم اما آقای اردکانیان با سوابقی که دارد این ویژگی را دارد و یک فرد ملی محسوب می‌شود و ملی تصمیم می‌گیرد.

وی برهمین اساس اضافه کرد: وزارت نیرو در دو بخش در کشور مسئولیت دارد آب و برق، آب به علت چالش‌هایی که در منطقه، کشور و برخی کشورهای منطقه دارد بیشتر ملموس است.

هاشم‌زایی همچنین عنوان کرد: عموما در گذشته چاه‌های بدون پروانه اکثرا با اجازه ما مسئولان صورت گرفته است چرا که ما شخصیت‌های علمی نبودیم؛ لذا باید وزیری که به علم معتقد و خود دانشمند است باید روی کار بیاید و این موضوع را حل کند.

وی افزود: ما در وزارت نیرو بیشترین نیروی انسانی متخصص و متعهد را داریم اما تاکنون چند وزیر از ابتدا تا انتها وزارت نیرویی بودیم. از سی و چند سال پیش آقای اردکانیان در این وزارتخانه کار می‌کرد.

هاشم‌زایی ادامه داد: من معتقدم برنامه وزارتخانه با تماس‌هایی که در طول هفته گذشته با ما داشتند اعضای آن با آقای اردکانیان موافق هستند و خدا کند بدنه وزارتخانه‌ای این را قبول نکند؛ لذا بدنه وزارتخانه نیرو وی را قبول کردند.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: کشور ما یکی از نادرترین کشورهایی است که برداشت آب‌های زیرزمینی ما بیش از حد است و این فاجعه است و کشورمان به کویر تبدیل می‌شود و این وزیر این مشکلات را می‌تواند حل کند.

وی درخصوص بخش انرژی گفت: ما در شبکه برق انتقال و تولید داریم اکثر نیروگاه‌های ما که سابقه بالای 20 سال دارند راندمان پایینی دارند همانگونه که در برنامه آقای اردکانیان آمده است اگر ما بتوانیم 2 درصد راندمان را اصلاح کنیم مانند این است که 10 نیروگاه زده‌ایم.

منبع: فارس

کد خبر: 863114

وب گردی

وب گردی