بادامچیان: مذاکرات هسته ای نشانه ای از نظام مردمسالاری در کشور است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی از مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی ایران به عنوان نمونه ای از مصادیق نظام مردمسالاری در کشور یاد کرد و گفت: خط انقلاب اسلامی یک خط مردم‌سالاری است.

به گزارش ایسکانیوز،اسدالله بادامچیان روز سه شنبه درباره نظر رهبر معظم انقلاب در موضوع مذاکرات هسته ای گفت: هیچگاه رهبر معظم انقلاب چیزی را به مردم تحمیل نمی‌کنند، بلکه ایشان به تبیین موضوع برای مردم می پردازند تا خود مردم انتخاب کنند چون نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام مردم سالاری است.
وی درباره بهانه جویی های آمریکا برای مذاکرات هسته ای گفت: دولت آمریکا همواره تلاش می کرد تا به دنیا بگوید که ایران اهل مذاکره نیست و اینگونه القاء کند که ایران به دنبال سلاح هسته ای است و در صحنه بین المللی نیز به دنبال تشدید فشارها به ایران بود.
بادامچیان افزود: از طرف دیگر باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا در این زمینه پنج بار برای رهبر معظم انقلاب نامه نوشت که ایشان یک یا دو بار به نامه های اوباما پاسخ دادند. البته در آن زمان در میان مردم فضایی پدید آمده بود که اگر ما مذاکره کنیم، بسیاری از مشکلات کشور حل می‌شود و در همان زمان این سوال مطرح شد حالا که آنان حاضر به مذاکره شده اند، چرا رهبر معظم انقلاب اجازه مذاکره نمی دهند تا این مشکلات حل شود.
عضو شورای مرکز حزب موتلفه اسلامی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در این زمینه با تدبیر فرمود که با مذاکره مخالف نیستند ولی اعتمادی به آنان ندارند. لذا مذاکره صورت گرفت.
وی همچنین گفت: صدا و سیما قبل از آغاز مذاکرات هسته ای از مردم نظرخواهی کرد که درحدود ۸۴ درصد با مذاکره موافق بودند و آن را مفید می دانستند ولی امروز در مصاحبه صدا و سیما می بینیم که درصد بسیار کمی از مردم با مذاکره موافقند.
این کارشناس سیاسی تاکید کرد: بر همین اساس رهبر معظم انقلاب هیچگاه چیزی را به مردم تحمیل نمی‌کنند، بلکه موضوع را برای مردم تبیین می‌کنند تا آنان انتخاب کنند. همچنان که در ابتدای انقلاب نیز حضرت امام(ره) با وجود اینکه شخصیت بنی صدر را می شناخت اما هیچگاه به او نگفت که از نامزدی ریاست جمهوری خودداری کند.
وی افزود: حتی امام خمینی (ره) یک روز قبل از انتخابات فرمود به کسی رای بدهید که بیشتر رای می آورد ولی تاکید کردند که اگر رئیس‌جمهور به خطا برود مردم او را به جهنم خواهند فرستاد و لذا امام(ره) هدایت کرد تا زمانی که مردم به شخصیت بنی صدر پی بردند و کسانی که از بنی صدر حمایت می کردند، به جایی رسیدند که گفتند «سپه سالار پینوشه ایران شیلی نمیشه».
بادامچیان با بیان خاطره ای گفت: در سال 1341 که در محضر امام(ره) بودیم، یک نفر گفت «ما نباید بگذاریم مردم چنین کاری را انجام دهند» و امام(ره) در حالی که اخم کرده بودند فرمود «من و شما چه کاره هستیم که برای مردم تعیین تکلیف کنیم. ما باید به مردم آگاهی بدهیم و مردم متوجه شوند، آنگاه خودشان می دانند چه کار کنند.»
وی تاکید کرد: این نوع برخورد در واقع استراتژی امام خمینی(ره) است و اکنون نیز ولی امر مسلمین نمی گوید مذاکره نکنید یا مذاکره بکنید ولی بعد از مذاکره شاهد سخنرانی های ایشان هستیم و حتی از مذاکرات بهره برداری می کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر: 863840

وب گردی

وب گردی