تأخیر دولت در تصویب آیین‌نامه‌های برنامه ششم نگران‌کننده است

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تاخیر دولت در تصویب آیین نامه های اجرایی قانون برنامه ششم توسعه باعث نگرانی مجلس شده است.

به گزارش ایسکانیوز، علی اکبر کریمی با اشاره به تعلل دولت برای تدوین و ابلاغ آیین نامه های اجرایی برنامه ششم توسعه اظهار داشت: برنامه ششم توسعه از هنگام تقدیم به مجلس از سوی دولت، دچار مشکل شد؛ به گونه ای که به دلیل نوع رویکرد دولت که معتقد بود تدوین برنامه باید در اختیار خودش باشد، لایحه برنامه ششم را به مجلس نداد و لذا مجلس خودش مجبور شد برنامه ششم را بنویسد.

وی افزود: با وجود تلاش مجلس برای تدوین و تصویب برنامه ششم توسعه که پس از مکاتبه با رهبر معظم انقلاب صورت گرفت و البته بعد از ابلاغ همراه با تعلل این برنامه از سوی دولت، شاهد پافشاری مجدد از سوی دولت بر روی رویکرد قبلی شان هستیم؛ به طوری که جسته و گریخته و از گوشه و کنار و در جلسات دولت این زمزمه شنیده می شود که حالا مجلس یک برنامه ای را تصویب کرده، ما کار خودمان را می کنیم!

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه قانون برنامه ششم توسعه باید اجرا شود، گفت: در این برنامه در این قانون، لایحه ۳۰ تا ۴۰ ماده ای دولت به یک برنامه جامع همراه به اهداف کمی و جداول مشخص تبدیل شده، اما به دلیل پافشاری دولت بر رویکرد قبلی شان در تدوین آیین نامه های اجرایی تعلل میشود.

کریمی تصریح کرد: ظواهر امر نشان می دهد که این برنامه در سطح دستگاه ها جاری شده، اما اینکه چقدر عزم و اراده جدی برای اجرایی شدن آن داشته باشند، باید منتظر عمل دولت باشیم؛ البته در خود قانون برنامه دولت موظف شده است که گزارش عملکرد به مجلس بدهد.

وی خاطرنشان کرد: تاخیر دولت در تصویب آیین نامه های اجرایی قانون برنامه ششم توسعه باعث نگرانی مجلس شده؛ طبق خبرهایی که ما داریم بسیاری از آیین نامه ها هنوز به تصویب نرسیده و معاونت نظارت مجلس گزارش جامعی در این خصوص تهیه کرده است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: این روند نگران کننده است؛ چرا که ما معتقدیم حرکت برنامه محور به نفع کشور است و می تواند دستاوردهای خوبی داشته باشد، اما حرکت دولت در مسیری که چارچوب آن مشخص نیست به زیان کشور است.

منبع: مهر

کد خبر: 864010

وب گردی

وب گردی