مزاحمت ساختمان سازی برای شهروندان

مدیر روابط عمومی سازمان بازرسی شهرداری تهران گفت: مردم از قوانین سد معبر و ساختمان سازی مطلع نیستند و به همین دلیل مزاحم شهروندان می شوند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ابراهیم وجدانی، در بازدید از غرفه خبرگزاری مهر در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها گفت: شهرداری تهران برای ارتباط با شهروندان دو سامانه ۱۸۸۸ و ۱۳۷ را دارد، سامانه ۱۸۸۸ مربوط به انتقاد، پیشنهاد، تقدیر، تشکر و گزارش های مردمی تخلفات است که مرتبا به رسانه ها گزارش های ماهانه، فصلی و سالانه آن را ارائه می کنیم تا رسانه ها مطلع باشند که دیدگاه مردم در حوزه پاسخگویی شهرداری تهران به چه شکل است.

وجدانی افزود: سازمان بازرسی شهرداری در اتفاقاتی که در سطح شهر رخ می دهد مثل ریزش یک ساختمان، تعیین مقصر در این اتفاقات و برخورد با آنها و همچنین تخلفاتی که در حوزه ساخت و ساز و ... در سطح شهر رخ می دهد، برای جلوگیری و برخورد ورود می کند.

وی ادامه داد: سامانه ۱۳۷ به درخواست های مردمی در حوزه اجرا یعنی فعالیت های عمرانی و عملیاتی مربوط می شود.

مدیر روابط عمومی سازمان بازرسی شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که برخی کارگاه های ساختمانی به دلیل محدودیت تردد خودروهای سنگین تا قبل از ساعت ۱۰ شب اقدام به تخلیه مصالح ساختمانی در نیمه های شب کرده و موجب مزاحمت برای شهروندان می شوند، توضیح داد: در این مسئله پاسخی که ما به مردم می دهیم آن است که مشکل باید با همکاری و تعامل دو طرف حل شود. شهروندی که مجوز ساخت می گیرد ناگزیر باید از کوچه ۶-۵ متری مصالح را جابه جا کند، ما در این زمینه قوانینی داریم و آن را به توافق طرفین گذاشته ایم، البته متاسفانه برخی کارگاه ها به جای ساعت ۱۰ شب تخلیه مصالح را به ۱ یا ۲ نیمه شب منتقل می کنند که باعث ایجاد مزاحمت می شود.

وجدانی افزود: یکی از معضلات دیگر در سطح شهر سد معبر مصالح ساختمانی است که کارگاه ها رعایت نکرده و معبر را مسدود می کنند، در حالی که طبق قانون فقط تا زمان احداث سقف اول و آن هم به اندازه یک سوم معبر حق اشغال معبر را دارند، اما متاسفانه مردم از این موضوع اطلاع ندارند.

وی در پایان تصریح کرد: قطع اشجار در مراحل ساخت و ساز یکی از تخلفات دیگر است که در این زمینه پیام های زیادی از مردم دریافت می کنیم و از دید ما تخلف بسیار بزرگی محسوب می شود و به هیچ عنوان از آن نخواهیم گذشت.

706

کد خبر: 864024

وب گردی

وب گردی