زنان بیشتر از مردان  قربانی مصرف مواد مخدر هستند

محمدرضا قدیرزاده از افزایش مرگ ناشی از مصرف مواد مخدر در زنان خبرداد و گفت:در۶ماهه امسال شاهد افزایش۸.۵ درصدی مرگ ناشی از سوءمصرف در زنان بودیم.

به گزارش ایسکانیوز ،محمدرضا قدیرزاده در خصوص کاهش مرگ های ناشی از مصرف مواد مخدر در کشور گفت: طبق آمارها در در شش ماه اول امسال ۱۵۲۷ فوت ناشی از مصرف مواد داشتیم که به نسبت سالهای قبل که آمارها حاکی از مرگ ۱۶۰۴ نفر بود، ۸.۴ درصد کاهش آمار مرگ و میر را شاهد بودیم.

وی افزود: در این بازه زمانی شش ماهه، استان های تهران، فارس و اصفهان دارای بیشترین و گلستان، سمنان و بوشهر کمترین مرگ ناشی از مصرف مواد را داشته است.

رئیس گروه مطالعات اعتیاد مرکز تحقیقات پزشکی قانونی در خصوص آمار مرگ و میر ناشی از مصرف مواد روان گردان در کشور هم گفت: در شش ماهه نخست سال تعداد فوتی های ناشی از مصرف مواد محرک و روان گردان ۱۹۰ نفر بوده که نسبت به سال گذشته که تعداد ۲۱۵ فوتی بوده شاهد کاهش ۱۱ درصدی مرگ ها بودیم که این کاهش شاید ناشی از کاهش مصرف در کل کشور باشد.

وی از افزایش آمار مرگ زنان ناشی از مصرف مواد در کشور خبر داد و گفت: در شش ماهه نخست سال ۱۶۶ فوت ناشی از مصرف در خانوم ها رقم خورده است که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که ۱۵۰ فوت بوده است، شاهد افزایش ۸.۵ درصدی مرگ در خانم ها هستیم.

رئیس گروه مطالعات اعتیاد مرکز تحقیقات پزشکی قانونی خطاب به سیاست گذاران و مسئولان دست اندرکار گفت: با توجه به افزایش مصرف مواد در زنان و بالطبع افزایش مرگ ناشی از سوءمصرف در زنان، مسئولان باید فکر اساسی و جدی برای این معضل بیندیشند.

وی افزود: اگرچه به طور کلی شاهد کاهش آمار مرگ در کشور بودیم اما افزایش مرگ و میر زنان ناشی از مصرف پدیده ای قابل تامل و نیاز به برنامه ریزی های بیشتر است.

705

کد خبر: 864340

وب گردی

وب گردی