«پوست» به بازار کتاب رسید

رمان «پوست» اثری از کورتزیو مالاپارته با ترجمه ترجمۀ قلی خیاط توسط انتشارات نگاه منتشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، «پوست» یک رمان است، اما نه یک رمان عادی. در این رمان مستنداتی که مالاپارته از روزهای اشغال ایتالیا در دوران جنگ جهانی دوم مشاهده کرده با تخیلات یک رمان‌نویس چیره‌ دست درآمیخته و از «پوست» اثری ساخته است که در آن، هم تیزبینی یک روزنامه‌نگار دقیق و منتقد را می‌بینیم که خود در متن حوادثی که از آن‌ها می‌نویسد حضور داشته و هم مهارت یک رمان‌نویس اندیشمند را.

مالاپارته خود راوی این رمان است. راوی‌ای با زبان تند و تیز و طنزی تلخ که با شیوه روایت خود و موضعی که در برابر وقایع اتخاذ می‌کند و با درآمیختن مستندات با تخیلی غریب، پرده از روایت‌های رسمی از تاریخ برمی‌دارد و گوشه‌های تاریک و پرت و مغفول‌مانده و به‌حاشیه‌رانده آن را احضار می‌کند. او تصویری حقیقی، دهشتناک، تلخ و گروتسک‌وار از «اشغال» و موقعیت کسانی که سرزمین‌شان به اشغال درآمده است ارائه می‌دهد.

ازهمین‌ رو اشغال ایتالیا اگرچه طبق روایتی رسمی ممکن است به معنای خلاص‌کردن مردم این کشور از شبح ترسناک موسولینی باشد، اما در رمان مالاپارته این حقیقت آشکار می‌شود که «اشغال» چگونه می‌تواند بر فلاکت ملتی که سرزمین‌شان به اشغال درآمده بیافزاید.

رمان «پوست» اثر کورتزیو مالاپارته با ترجمۀ قلی خیاط توسط موسسه انتشارات نگاه در ٤١٦صفحه با قیمت ٣٧٠٠٠تومان راهی بازار نشر شد.


502

کد خبر: 864393

وب گردی

وب گردی