چین مراقب ملت جنگجوی ژاپن باشد

دونالد ترامپ در آستانه سفر طولانی خود به آسیا، طی اظهارات عجیبی به چین هشدار داد که اگر بحران شبه جزیره کره همچنان ادامه یابد، پکن مشکل بزرگی با ملت جنگجوی ژاپن خواهد داشت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا طی مصاحبه ای با فاکس نیوز اعلام کرد:"چین دارای ملتی جنگجو است و من به چین و دیگران که صدای مرا می شنوند می گویم که اگر اجازه دهید کره شمالی به اعمال خود ادامه دهد به زودی شما خودتان مشکل بزرگی با ژاپن پیدا خواهید کرد."

در آپریل 2016 ترامپ به خبرنگار فاکس نیوز گفته بود که بهتر است ژاپن به ارتش آمریکا متکی نباشد در همین راستا از وی پرسیده شد که آیا این امر باعث خواهد شد که ژاپن خود را برای دستیابی به زرادخانه هسته ای برای مطابقت با کره شمالی متقاعد کند؟! ترامپ پاسخ داد:" درمورد مواد هسته ای، بله"

با این حال وی گفت شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، درباره کره شمالی بسیار عالی بوده است و چین به ما کمک می کند.

رییس جمهور آمریکا به ماده 9 قانون اساسی ژاپن اشاره کرد که این کشور را از اعلام جنگ و یا اقدام نظامی به جز دفاع از خود منع می کند.
شینزو آبه نخست وزیر ژاپن، موضوع ماده 9 را به عنوان مهمترین خط مشی نظامی خود در مواجهه با افزایش فشارهای امنیتی چین و کره شمالی متوقف کرده است.

کد خبر: 865335

وب گردی

وب گردی