31 طرح جدید سرمایه گذاری خارجی تصویب شد

سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران از تصویب 21 طرح جدید و 10 مورد طرح فنی سرمایه گذاری خارجی خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران ، در جلسه اخیر هیات سرمایه گذاری خارجی که نهم آبان ماه جاری تشکیل شد، در مجموع 31 طرح سرمایه گذاری خارجی به ارزش حدود 712 میلیون دلار آمریکا بررسی و به تصویب رسید.
بنا بر اعلام محمد خزاعی رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی اقتصادی، بیش از 21 میلیارد و 800 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی از ابتدای دولت یازدهم به تصویب رسیده است که از این میزان 14 میلیارد دلار جذب شده است.
علاوه بر این دولت تدبیر و امید پس از اجرای برجام توانسته است خطوط اعتباری و فاینانس از کشورهای هند، روسیه، کره جنوبی، چین، اتریش و دانمارک جذب کند از جمله می توان به خط اعتباری هشت میلیارد یورویی اگزیم بانک کره جنوبی و نیز موافقتنامه سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری خط اعتباری با موسسه مالی سیتیک چین اشاره کرد.
همچنین قرارداد اعتباری یک میلیارد یورویی با بزرگترین بانک اتریش (‌اوبر بانک) و خط اعتباری قابل تمدید و گردشی با دنسکه بانک دانمارک به ارزش 500 میلیون یورو از دیگر دستاوردهای مالی و بانکی برجام برای اقتصاد ایران به شمار می رود.
به گفته معاون وزیر اقتصاد طبق برنامه ششم و بودجه امسال وزارت اقتصاد و بانک مرکزی موظف شده اند سالانه 3 میلیارد دلار سرمایه از منابع خارجی جذب کنند.

402

کد خبر: 865832

وب گردی

وب گردی