بررسی موضوع حذف دلار از مبادلات تجاری کشور در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس از بررسی موضوع حذف دلار از مبادلات تجاری کشور در اولین جلسه این کمیسیون بعد از تعطیلی یک هفته‌ای مجلس خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، نبی هزارجریبی نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع حذف دلار از مبادلات تجاری کشور در اولین جلسه کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس بعد از تعطیلی یک هفته‌ای مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد تا راهکارهای اجرایی آن فراهم شود.

وی افزود: در خلال بررسی این موضوع از رئیس سازمان بودجه و معاونینش برای بررسی هر چه بهتر مسئله برای حضور در کمیسیون دعوت به عمل خواهد آمد و بررسی‌های لازم در این زمینه انجام خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: وقتی بیشترین مبادلات ما با شرق آسیا و به ویژه کشوری مثل چین است، مناسب است تا ما ارز جایگزین برای دلار داشته باشیم.

هزارجریبی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه رئیس‌جمهور آ‌مریکا امروز شمشیر را بر علیه ما از رو بسته است، ما نیز باید با قدرت از خودمان دفاع کنیم و اجازه ندهیم توطئه‌های آمریکا به ثمر بنشیند.

وی افزود: آمریکا با دخالت‌هایی که در امور منطقه ما دارد درصدد ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی است و همواره از هیچ تلاشی برای این کار فروگذاری نکرده‌اند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: در بحث برجام نیز بارها رهبر معظم انقلاب بر عدم اعتماد به آمریکا تاکید کردند اما دولت در مقطعی به آمریکا اعتماد کرد و ما ضربه آن را خوردیم.

هزارجریبی در پایان گفت: یکی از نتایج برجام برای ما این بود که در این راستا تلاش کنیم تا دلار را از مبادلات تجاری‌مان حذف کنیم.

منبع: فارس

کد خبر: 866027

وب گردی

وب گردی