پرفروش‌های کتاب در ارمنستان از هسه تا کوندرا

درهفته‌ای که گذشت، مردم ارمنستان به شماری از کتاب‌ها اقبال بیشتری نشان دادند وآنها را در سبد خرید خود گذاشتند.

به گزارش ایسکانیوز از یروان نیوز، ۱۰ کتابی که در فهرست پرفروش‌های ارمنستان قرار گرفتند بیشتر آثار ترجمه شده و از ادبیات کلاسیک و مدرن هستند. ۱۰ کتاب پرفروش هفته پایانی اکتبر در ارمنستان عبارتند از:

«جایی که رزهای وحشی گل می‌دهند» نوشته مارک آرن؛ این کتاب پرفروش‌ترین کتاب هفته ارمنستان شد. داستان این کتاب درباره یک سرباز مسن ترکیه است که تلاشی دارد تا قبر والدینش را که فکر می‌کند ارمنی بودند، پیدا کند. یک فیلم سینمایی به زودی با اقتباس از این کتاب ساخته می‌شود.

«بابونه نایاب» نوشته ادگار هاروتیونیان؛ این کتاب که دومین کتاب این نویسنده ارمنی است درباره رابطه انسان، عشق، دوستی و خیانت است.

«زنی با موهای سرخ» نوشته اورهان پاموک؛ این رمان داستان یک حفار چاه است که در جستجوی آب است. رمان با نگاهی به سنت‌های ترکیه نوشته شده است.

«سبکی تحمل ناپذیر هستی» نوشته میلان‌ کوندرا؛ این رمان در اواخر دهه ۱۹۶۰ در پراگ می‌گذرد و نویسنده در پی کشف زندگی روشنفکرانه جامعه چک از بهار پراگ در سال ۱۹۶۸ تا ایجاد چکسلواکی توسط اتحاد شوروی و سه کشور دیگر توسط اتحاد ورشو و پیامدهای آن است.

«صفحات منتخب» توسط پاریور سواک شاعر ارمنی؛ مجموعه‌ای از شعرهای منتخب در مکان پنجم جای گرفته است.

«زمستان رودن» نوشته داویت سامولیان؛ این اثر نویسنده ارمنی شامل مجموعه‌ای از مقاله‌ها و داستان‌های کوتاه این نویسنده در یک‌سال ونیم اخیر است.

«سیدارتا» نوشته هرمان هسه؛ در مکان هفتم پرفروش‌ها رمانی جای دارد که درباره سفر روحی مردی به نام سیدارتا است که در جستجوی خویشتن است. این کتاب نهمین رمان هسه است که به آلمانی نوشته شده و سبکی غنایی و شعرگونه دارد.

«داستان‌های منتخب» نوشته اشتفن تسوایگ؛ تسوایگ رمان‌نویس، نمایشنامه نویس، روزنامه‌نگار و بیوگرافی‌نویس اتریشی بود. وی در سایه آثار ادبی‌اش در دهه ۱۹۲۰ و۱۹۳۰ به یکی از مشهورترین نویسندگان جهان بدل شد.

«مجموعه داستان‌ها» نوشته گی دو موپوسان؛ موپوسان نویسنده فرانسوی قرن نوزدهم استاد نویسندگی به سبکی موجز و تاثیرگذار بود. بیشتر داستان‌های وی یادآور دوران جنگ فرانکو-پروس در دهه ۱۸۷۰هستند.

«شهرهای کاغدی» نوشته جان گین؛ دهمین کتاب فهرست اثری برای نوجوانان است که ۱۶ اکتبر ۲۰۰۸ منتشر شد. این رمان درباره قهرمانی در حال رشد به نام کوئنتین جیکوبسون است که در جستجوی مارگو عشق دوران کودکی و همسایه‌ سابقشان است.

منبع: مهر

502

کد خبر: 866170

وب گردی

وب گردی