مسئولان پلدختر نسبت به موضوعات فرهنگی بی‌توجهی می‌کنند

امام جمعه پلدختر گفت: معلوم نیست ردیف‌های فرهنگی دستگاه‌های اداری و اجرایی شهرستان پلدختر در کجا هزینه می‌شود و چرا مسئولان ما به بحث فرهنگ و سرمایه گذاری کم توجهی می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سوری عصرامروز درشصت وهفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی که در دفتر امام جمعه برگزار شد اظهار داشت: معلوم نیست ردیف‌های فرهنگی دستگاه‌های اداری و اجرایی در کجا هزینه می‌شود و چرا مسئولان ما به بحث فرهنگ و سرمایه گذاری کم توجهی می‌کنند.

وی بابیان اینکه فرهنگ در شهر ما مظلوم است و آنچنان که باید و شاید در راستای اعتلای فرهنگی و هزینه در آن توجهی نمی‌شود افزود: از اعتبارات فرهنگی برای اعتلای آن استفاده نمی‌کنیم وفرهنگ عمومی برخاسته از آداب و رسوم و جهت دادن صحیح است و اجباری در آن وجود ندارد اما باید به نحو مطلوب از اعتبارات و ردیف‌های فرهنگی در راستای اعتلای فرهنگی شهرستان استفاده کنیم.

امام جمعه پلدختر عنوان کرد: اصلاح فرهنگ عمومی نیز باید در دستور کار قرار گیرد زیرا برخی از امور نیازمند جهت‌دهی و ساماندهی هستند؛ مراکز دانشگاهی که از متولیان اصلی فرهنگی در شهرستان است در نشست‌های اداری و به ویژه این جلسات شورای فرهنگ عمومی شرکت نمی‌کنند و به بحث فرهنگ بی تفاوت هستند.

سوری با تاکید بر تکریم ارباب رجوع در ادارات شهرستان تصریح کرد: در ادارات باید فضایی فراهم شود که مردم بدون لکنت زبان حرف خود را بزنند و مطالبات خود را پیگیری کنند.

وی گفت: در بعضی مغازه‌های پلدختر اسامی خارجی و غیر مرتبط با فرهنگ ایرانی اسلامی نصب می‌شود که تناسبی با فرهنگ ما ندارد و باید زمینه‌ای فراهم شود این رویه کنترل شود.

سوری خاطرنشان کرد: در بحث اربعین و کارهای فرهنگی نباید بر خلاف مسیر حرکت کنیم زیرا اربعین یک فرهنگ غنی است و ما باید در عزاداری‌ها غنای فرهنگ دینی را مورد توجه قرار دهیم.

901

کد خبر: 866314

وب گردی

وب گردی