سفیر ترکیه در آمریکا اتهام ربودن گولن را رد کرد

سفارت ترکیه در آمریکا اتهامات مطرح شده درباره این که آنکارا قصد داشته از راه‌های غیرقانونی فتح الله گولن منتقد آمریکا نشین را ربوده و به ترکیه منتقل کند، رد کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، سفارت ترکیه در آمریکا روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که "همه اتهامات مربوط به این مساله که ترکیه قصد استفاده از ابزارهای غیرقانونی برای استرداد فتح الله گولن را داشته، کاملا نادرست و بی پایه و اساس است."

دولت ترکیه بارها گولن را به دست داشتن در کودتای نظامی نافرجام 15 جولای 2016 متهم کرده که در نتیجه آن بیش از 250 نفر کشته و 2200 نفر دیگر زخمی شدند.

سفارت ترکیه در آمریکا افزود: عاملان اصلی حمله تروریستی به دموکراسی در ترکیه سعی کردند تا رئیس جمهور این کشور را ترور کنند، پارلمان ترکیه را بمباران کردند و شهروندان غیرنظامی و همین طور تعداد زیادی از ساختمان های دولتی را هدف قرار دادند.

این بیانیه تصریح کرد: این واقعیت که گولن –کسی که پشت همه این جنایات بوده است- همچنان در آمریکا پناه گرفته است، عمیقا موجب ناامیدی مردم ترکیه شده است. دولت و مردم ترکیه خواستار استرداد فوری گولن از آمریکا به ترکیه هستند تا محاکمه شود.

با این حال برخی از گزارش ها حاکی از آن است که دولت ترکیه به مایکل فلین، مشاور امنیت ملی پیشین ترامپ پیشنهاد داده تا در ازای 15 میلیون دلار، فتح‌الله گولن را از آمریکا ربوده و به ترکیه بفرستند.

این روزنامه افزوده است که مایکل فلین و پسرش درباره این موضوع با فرستادگانی از دولت ترکیه صحبت کرده‌اند.

کد خبر: 869289

وب گردی

وب گردی