ضرورت احداث نیروگاه برق مستقل در گلستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار گلستان گفت: وضعیت تولید نیروی برق برای استان گلستان به صورتی است که مطالعات نشان داده گلستان تا 15 سال آینده دچار کمبود یک هزار مگاوات نیروی برق خواهیم شد.

به گزارش ایسکانیوز،محمود ربیعی ظهر امروز در جمع اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی استان گلستان اظهار کرد: موضوع تامین نیروی برق در استان از جمله مسائلی است که باید نسبت به آینده نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی ادامه داد: بررسی‌های مختلفی را در این حوزه داشته‌ایم که نشان می‌دهد تا 15 سال آینده دچار کمبود یک هزار مگاوات نیروی برق خواهیم شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: ما برای رفع این مشکل باید به سمت ایجاد نیروگاه‌ها با مقیاس کوچک برویم و اولویت را تامین انرژی با نور خورشید بگذاریم.

ربیعی گفت: مطالعات علمی و کارشناسی نشان داده که استان گلستان قابلیت داشتن نیروگاه مستقل را دارد و می‌توانیم با جذب سرمایه‌گذار این نیروگاه را در استان ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از نکات قابل توجه در استان این است که ما در شمال استان با مشکل کمبود آب شرب مواجه هستیم و در شهرستان بندرترکمن این قابلیت وجود دارد که نیروگاه تامین آب و برق را احداث کنیم و اقداماتی در این راستا انجام شده اما باید در کل استان به سمت ایجاد این نیروگاه‌ها برویم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار گلستان تصریح کرد: متاسفانه در استان گلستان مدیریت تولید نیروی برق وجود ندارد و ما وابسته به استان مازندران هستیم که این موضوع باید رفع شود.

ربیعی گفت: ما یک استان مستقل با قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مستقل هستیم و می‌توانیم نیروگاه تولید برق را در استان داشته باشیم.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود حتی نگاه سرمایه‌گذاران در اولویت‌های خود استان مازندران را ترجیح می‌دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار گلستان بیان کرد: باز هم تاکید می‌کنم که استان گلستان قابلیت احداث نیروگاه برق و تولید این نیروی ارزشمند را دارد و می‌تواند به عنوان استانی مستقل این مدیریت را در دست بگیرد.

منبع: فارس

902/900

کد خبر: 869557

وب گردی

وب گردی