حمایت جهاد دانشگاهی از تولید نمایش‌های دانشجویی

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران گفت: یکی از اصلی‌ترین اهداف مرکز آفرینش‌های هنری دانشجویان، حمایت از تولید نمایش‌های دانشجویی است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از جهاد دانشگاه تهران، مهدی عباسی درباره فعالیت‌های فرهنگی هنری این سازمان در دانشگاه تهران گفت: توسعه فعالیت‌های دانشجویی در حوزه سینما و تئاتر، ترویج کرسی‌های آزاد اندیشی و رونق‌ بخشی به فعالیت‌ های کارآفرینی و مهارت‌ آموزی در کنار نشاط ‌افزایی در محیط‌ های دانشجویی و تقویت احساس مسئولیت اجتماعی دانشجویان اصلی‌ترین سیاست‌های فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران است.

وی با اشاره به تاریخچه فعالیت‌های فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران گفت: طرح‌های فاخری همچون اردوهای فرهنگی «ایران: مرز پرگهر» و برگزاری سالانه آیین اعطای تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران تنها بخشی از فعالیت‌های اثربخش و ماندگار این سازمان است.

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران درخصوص حوزه‌های تخصصی فعالیت‌های فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران گفت: در حال حاضر این معاونت با داشتن سه مرکز اصلی، سه کارویژه مهم برای خود تعریف کرده است: یکی مرکز «سپهر اندیشه» که با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، و نشست‌ها و همایش‌های علمی و فرهنگی در حوزه اندیشه و علوم انسانی فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: دیگری، حوزه کارآفرینی و مهارت‌آموزی که با درک ضرورت مهارت ‌آموزی و توسعه کارآفرینی در بین دانشجویان فعالیت می‌کند و سومی مرکز آفرینش‌های هنری دانشجویان که در حوزه هنر، به‌ویژه تئاتر، فیلم و هنرهای تجسمی فعال است.

عباسی از فعالیت‌های ملی این مراکز به «نخستین جشنواره و همایش علمی کارآفرینی دانشجویان ایران» و «جشنواره نمایشنامه‌ها و فیلم‌نامه‌های قرآنی مطراق» اشاره کرد.

وی با اشاره به سابقه پرافتخار جهاد دانشگاهی در حفظ، توسعه و تداوم تئاتر دانشگاهی کشور به ویژه از طریق بنیان‌گذاری و برگزاری ۱۵ دوره جشنواره تئاتر دانشجویی و سه دهه مدیریت تالار مولوی در دانشگاه تهران گفت: امروزه، تقاضای عمومی دانشجویان، تداوم حمایت نهادهای فرهنگی، از جمله جهاد دانشگاهی، از تئاتر دانشگاهی است.

وی افزود: در همین راستا، سازمان جهاد دانشگاهی تهران سالن نمایشی به ‌نام «ناصرخسرو» را بازسازی و ایجاد کرده است که در اختیار گروه‌های تئاتر دانشجویی قرار می‌دهد تا بتوانند با حمایت جهاد دانشگاهی به فعالیت هنری خود بپردازند.

وی افزود: این سالن که توجه جدی به توسعه تئاتر دینی و آیینی دارد، با استقبال گسترده دانشجویان مواجه شده و بحمدلله از رونق خوبی برخوردار است.

عباسی ادامه داد: سالانه بیش از ۲۰ نمایش در سالن ناصرخسرو روی صحنه می‌رود که برخی از این نمایش‌ها تولید خود معاونت فرهنگی است و بخش دیگر آن از تولیدات دانشجویان و فارغ‌التحصیلان است.

وی افزود: استقبال دانشجویان از نمایش‌های این سالن باعث شده است که این سازمان بیش از پیش توسعه فعالیت‌های فیلم و تئاتر را وجهه همت خود قرار دهد. و ازین رو یکی از اصلی‌ترین اهداف مرکز آفرینش‌های هنری دانشجویان، حمایت و تولید نمایش‌های دانشجویی است.

وی افزود: در کنار فعالیت‌های گسترده در حوزه تئاتر و نمایش، این سازمان اهتمام ویژه‌ای نیز در حوزه سینما دارد و علاوه بر برگزاری نشست‌های فرهنگی در این حوزه، نمایش فیلم‌های روز ایران و جهان را در سطح دانشگاه تهران، به ویژه کوی دانشگاه دستور کار قرار داده است.

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی ضمن تاکید بر آمادگی این سازمان برای همکاری با سایر نهادهای علمی و فرهنگی کشور با رویکرد بسترسازی برای مشارکت گسترده دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی افزود: به‌رغم ناملایمات، بی‌مهری‌ها، و کمبودهای موجود در راستای توسعه فعالیت‌های فرهنگی، هنری دانشجویان، جهاد دانشگاهی به‌ واسطه فلسفه وجودی خود، و برخورداری از روحیه جهادی و در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، هرگز از ادامه مسیر پیشرفت فرهنگ فاخر انقلابی نا امید نشده‌ و به مسیر پرافتخار خود در کنار دانشگاهیان، به‌ ویژه دانشجویان ادامه می‌دهد.

کد خبر: 869722

وب گردی

وب گردی