توضیحات فرماندار ثلاث باباجانی درباره آخرین وضعیت زلزله زدگان

فرماندار ثلاث باباجانی با بیان اینکه همچنان با کمبود چادر برای زلزله زدگان مواجه هستیم گفت: در حوزه شهرستان ثلاث باباجانی هیچ فردی زیر آوار نیست.

علی اکبر اکبری فرماندار ثلاث باباجانی در رابطه با وضعیت این منطقه پس از زلزله شدید دو شب گذشته در استان کرمانشان، در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: روز گذشته سه شنبه 23 آبان ماه نماینده رئیس جمهور از مناطق زلزله زده این شهرستان دیدار کرد.

وی با اشاره به این که گاز، آب و برق شهرستان وصل شده است، ادامه داد: از لحاظ مواد غذایی هیچ مشکلی وجود ندارد فقط با کمبود چادر در شهرستان مواجه هستیم که طبق آخرین اطلاعات دریافتی چادرها در راه انتقال به شهرستان هستند.

فرماندار ثلاث باباجانی در رابطه با وضعیت با آواربرداری از شهرستان گفت: در حال حاضر مشکلی از لحاظ آواربرداری نداریم و در حوزه شهرستان ثلاث باباجانی هیچ فردی زیر آوار نیست.

وی در رابطه با وضعیت کمک های استانی اظهار داشت: کمک ها به صورت عالی به شهرستان شده است که طبق آخرین اطلاعات محموله های کمکی بسیاری در راه شهرستان است.

فرماندار ثلاث باباجانی تصریح کرد: در صورتی که مردم عزیز صبر و رعایت نظم داشته باشند، قطعا به تمام افراد زلزله زده چادر خواهد رسید.

وی گفت: رئیس جمهور در جلسه ستاد بحران استان کشور روز گذشته دستور واگذاری اعتبارات دولتی برای کمک به مناطق زلزله زده را داده اند.

به گزارش ایسکانیوز، روز گذشته سه شنبه 23 آذر ماه حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی به استان کرمانشاه سفر کرده و از مناطق زلزله این استان بازدید و در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه حضور یافت.

رئیس جمهور در این جلسه با بیان اینکه باید در راستای تأمین امکانات ضروری نظیر چادر، پتو و آب آشامیدنی، اسکان موقت و بازسازی منازل، تلاش کنیم، از استاندار کرمانشاه خواست تا در راستای برقراری امنیت کامل برای تسریع در کمک‌رسانی به مردم مناطق آسیب‌دیده جلسات شورای تأمین استان را با جدیت دنبال کند.

همچنین با اشاره به اینکه دولت برای اسکان موقت آسیب‌دیدگان در ماه‌هایی که بازسازی منازل آنها طول می‌کشد، کمک بلاعوض در نظر خواهد گرفت، گفت: به هر میزان که کار را به مردم واگذار کنیم، آنها خودشان اقدامات را بهتر، زودتر، ارزان‌تر و دقیق‌تر انجام خواهند داد.

بر اساس آخرین اخبار هیات دولت 659 میلیارد تومان برای تسهیلات و 281 میلیارد تومان به عنوان کمک بلاعوض به زلزله زدگان کرمانشاه تصویب کرد.

901/900

کد خبر: 871426

وب گردی

وب گردی