نیاز امروز جامعه تربیت افراد در دوره کاردانی است

رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای کشور گفت: نیاز امروز جامعه تربیت افراد در دوره کاردانی است و این مهم توسط این دانشگاه شتاب بیشتری خواهد گرفت.

به گزارش ایسکانیوز، ناصر شمس در حاشیه بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان میناب افزود: با تربیت نیروی کاردانی باید بتوانیم علاوه بر تربیت دانشجو، متخصص مورد نیاز جامعه را نیز با علم و فنون روز تربیت و وارد بازار کار کنیم.
وی بیان کرد: برای پیشرفت باید از فناوری و دانش روز استفاده کرد و در این ارتباط به دنبال توسعه و ایجاد رشته های جدید متناسب با نیاز روز بود.
وی با بیان این که برای اشتغال، تولید، رشد و توسعه، یک هزار و 200 کارگاه در کشور توسط این دانشگاه فعال است، اظهار کرد: برای حل مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال توجه و تمرکز اصلی بر تربیت افراد ماهر است.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای تصریح کرد: هم اکنون در 172 دانشکده فنی و حرفه ای کشور بیش از 200 هزار دانشجو در 140 رشته مشغول به تحصیل هستند.
شمس در گفتگو با ایرنا بیان کرد: در راستای بیانات مقام معظم رهبری و نگاه دولت و با توجه به ظرفیت های میناب در بخش های کشاورزی، شیلات، گردشگری، توسعه کار آفرینی و توسعه شهرستان در بخش ها، رشته های جدید و مرتبط ایجاد می شود.
وی هم چنین از راه اندازی آموزشکده فنی و حرفه ای خواهران در میناب خبر داد.
در دانشگاه فنی و حرفه ای میناب 721 دانشجو در 7 رشته کاردانی و دو رشته کارشناسی شاغل به تحصیل هستند.
شهرستان میناب با 300 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق بندر عباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.

کد خبر: 872213

وب گردی

وب گردی