اختتامیه اولین دوره مسابقات ملی روبات آبزیان در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد

آیین اختتامیه و اهداء جوایز اولین دوره از مسابقات ملی روبات آبزیان با حضور مدیر کل حوزه ریاست این واحد و جمعی از اساتید، دانشجویان و تیم های شرکت کننده در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات دکتر یعقوب زراعت کیش مدیرکل حوزه ریاست این واحد در این مراسم گفت: فعالیت هایی نظیر این مسابقات و بطور کلی گام نهادن در راستای پیشرفت علوم و حل معضلات و ارتقاء بیش از پیش صنایع کشور از جمله وظایفی است که خوشبختانه واحد علوم و تحقیقات عملکرد مثبتی در آن داشته است و همان انتظاری است که از جایگاه واحد علوم و تحقیقات داریم.


او با اشاره به قرار گرفتن واحد علوم و تحقیقات در جمع دانشگاه های برتر ایران و دنیا براساس رتبه بندی های جهانی، افزود: واحد علوم و تحقیقات از امکانات، تجهیزات و ظرفیت علمی بسیار بالایی برخوردار است. بر همین اساس انتظار می رود این واحد نه تنها در سطح کشور بلکه در منطقه و حتی در جهان جزء مراکز آموزشی برتر باشد.
دکتر زراعت کیش ادامه داد: قطعا حضور دانشگاه ها و مراکز علمی در زمینه های نظیر علوم و فنون دریایی، هوافضا، پزشکی، صنایع دفاعی و ... می تواند در عرصه خودکفایی و پیشرفت کشور گام موثری باشد. امید است دور دوم مسابقات ملی روبات آبزیان نیز با جدیت و حضور شرکت کنندگان بیشتری برگزار شود.
دکتر امیرحسین جاوید دبیر اولین دوره مسابقات ملی روبات آبزیان نیز در این همایش گفت: با توجه به اینکه دانشکده علوم و فنون دریایی واحد علوم و تحقیقات به نوعی جزء معدود مراکز آموزشی است که همه رشته های دریایی از علوم دریایی مانند بیولوژی، فیزیک و شیمی دریا گرفته تا حوزه های فنی مانند معماری کشتی، سازه دریایی و مهندسی سواحل و ... را در کنار یکدیگر دارد، طبیعتا تعاملی که بین این گروه ها و رشته ها ایجاد شده است، ایده برگزاری مسابقات روبات آبزیان را برای ما ایجاد کرد تا بتوان در مسائل تحقیقاتی، اکتشافی و دفاعی کشور موثر باشد.


او با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات روبات آبزیان در واحد علوم و تحقیقات به نوعی در دنیا منحصربه فرد است، افزود: اکثر روبات های آبزی ساخته شده در دنیا برگرفته از ماهی ها بوده است. این در حالی است که یکی از اهداف مدنظر بخصوص در برگزاری مسابقات روبات آبزیان، الگوبرداری از سایر موجودات آبزی نظیر سفره ماهی، لاک پشت، عروس دریایی، لابستر و ... در ساخت روبات آبزیان بوده است.
گفتنی است در این دوره از مسابقات که در دو مرحله طراحی و ساخت برگزار شد ، در مرحله طراحی 13 تیم به طرح های رقابتی خود را ارائه کرده و از آن میان 6 طرح توسط هیأت داوران مجاز به حضور در مرحله ساخت شدند. در نهایت 3 تیم در رقابت ساخت که مرحله نهایی این مسابقات بود ، شرکت و در 5 بخش به رقابت پرداختند.
براساس این گزارش، لوح تندیسی به پاس تلاش و کوشش صورت گرفته شرکت کننده به سه تیم اکتاگون، شارک و مانتاریکا اهداء شد.

کد خبر: 872394

وب گردی

وب گردی