تکاپوی واشنگتن برای تحریم حماس و جهاد اسلامی

کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب پیش نویس سه قانون برای محددودیت های سیاسی و اقتصادی علیه حماس و جهاد سلامی موافقت کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فلسطین الان، کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب پیش نویس سه قانون موافقت کرد. این قوانین حماس و جهاد سلامی را در زمینه سیاسی و اقتصادی هدف قرار می دهد.

این طرح پیشنهادی دولت ها و افرادی را که کمک مالی به این دو گروه نمایند مجازات می کند. این مجازات ها شامل حوزه تعاملات بانکی بین المللی، ممنوعیت ورود کالا از کشورها یا افراد خاطی و ممنوعیت عقد قرارداد سلاح یا مهمات با طرف های مورد نظر می شود.

پیش نویس این قانون که مورد حمایت اد رویس رئیس این کمیته است کمک های قطر و ایران به حماس و جهاد اسلامی را در زمینه های نظامی و مالی مورد هدف قرار داده است.

این کمیته این طرح را به صورت لفظی تصویب نموده و در هفته های آینده آن را برای تصویب به مجلس نمایندگان آمریکا ارائه خواهد کرد.

در همین راستا یحیی العبادسه از مقامات جنبش حماس در مصاحبه ای مطبوعاتی در خصوص قانون مذکور گفت: این طرح جدیدی از سوی آمریکا نیست، کشوری که به حمایت از تروریسم در منطقه مشغول است.

وی معتقد است: آمریکا در طول تاریخ مقابل آرزوهای ملت فلسطین و آزادی و استقلال آنها ایستاده و در همین چارچوب از اشغالگران حمایت می کند.

کد خبر: 872800

وب گردی

وب گردی