واحد علوم و تحقیقات؛ دانشگاهی موفق در تربیت کارآفرین

معاون پژوهشی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی به لحاظ کیفی بزرگترین واحدهای دانشگاهی آزاد است و از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های ایران محسوب می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، کرم الله دانشفرد در هشتمین کنفرانس بین المللی کشاورزی پایدار در محیط زیست، غذا و انرژی که صبح امروز در واحد علوم و تحقیقات گفت: امیدواریم با تلاش و همت عوامل برگزار کننده این همایش به نتایج مورد نظر برسیم و این همایش آغازی برای فعالیت های علمی بیشتر در این واحد دانشگاهی باشد.

دانشفرد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های غیردولتی جهان است که بیش از یک و نیم میلیون دانشجو در حال حاضر در آن تحصیل می‌کنند.

وی افزود: بیش از ۵۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی در ایران از دانشگاه آزاد فارغ التحصیل شده اند و اکنون نیز بیش از ۴۰ درصد دانشجویان مشغول به تحصیل جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند.

معاون پژوهشی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی به لحاظ کیفی بزرگترین واحدهای دانشگاهی آزاد است و از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های ایران محسوب می‌شود.

دانشفرد اظهار داشت: واحد علوم و تحقیقات تاکنون بیش از ۷۰ هزار نفر فارغ التحصیل داشته است که تعدادی از این ها، معاون رئیس جمهور و وزیر، استاندار و کارآفرینانی بوده‌اند که در سطح کشور فعالیت کرده‌اند و بعضی از فارغ التحصیل های این دانشگاه هم اکنون در سطح کشورهای جهان مشغول ادامه فعالیت هستند.

معاون پژوهشی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: این دانشگاه بیش از ۷۰ درصد دانشجویان خود را در تحصیلات تکمیلی دارد یعنی بیش از ۴۰ هزار دانشجو دارد که ۷۰ درصد آنها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل می کنند.

وی افزود: این واحد بیش از هزار نفر عضو هیئت علمی دارد و در رتبه بندی جهانی لایدن در سال ۲۰۱۶ این واحد به تنهایی جزو ۷۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است.

دانشفرد با اشاره به ویژگی های واحد علوم و تحقیقات گفت: فضای داخلی این دانشگاه برخوردار از آزمایشگاه های مدرن و پیشرفته است که به دانشجویان و محققان کشور خدمات ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: بیش از ۲۴ مرکز تحقیقاتی و ۲۰ دانشکده فعال در این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند و سالانه تعداد زیادی از همایش های کشور در این دانشگاه برگزار می‌شود.

معاون پژوهشی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: محققان و پژوهشگران این دانشگاه اعم از دانشجویان و اساتید در همایش های بین المللی و مجامع بین المللی حضور دارند و نتایج پژوهش ها و تحقیقات خود را ارائه می‌کنند که امروز نیز شاهد این نشست هستیم.

دکتر دانشفرد در پایان ابراز امیدواری کرد که نتایج این همایش بتواند مسئولان و برنامه ریزان کشوری را در جهت کشاورزی پایدار در محیط زیست، غذا و انرژی یاری دهد.

کنفرانس بین المللی کشاورزی پایدار در محیط زیست، غذا و انرژی که تاکنون در کشورهای آلمان، دانمارک، چین، کانادا، ژاپن و مالزی با حضور بیش از ۲۰ کشور اروپایی و آسیایی در 7 دوره برگزار شده با محورهای کشاورزی سازگار با اقلیم، فناوری های نوین در کشاورزی پایدار، مدیریت یکپارچه منابع آب، مدیریت پسماند کشاورزی، امنیت غذایی، رویکردهای سبز در صنعت و کشاورزی و انرژی های تجدیدپذیر برای نخستین بار در ایران به میزبانی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

کد خبر: 874084

وب گردی

وب گردی