حضور معاون آموزشی وزارت علوم در هفتمین کنگره دانشگاههای طراز جهانی

مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم و مسئول پروژه اقتصاد مقاومتی اعتلای پنج دانشگاه و پنج پژوهشگاه کشور به طراز جهانی ، در راس هیاتی در هفتمین کنگره دانشگاههای طراز جهانی در شانگهای چین شرکت کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز و به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، کنگره دانشگاه‌های طراز جهانی از سال ۲۰۰۵، به همت دانشگاه جیائوتانگ ( Jiao Tong ) چین در شانگهای برگزار شد و در این کنگره صاحبنظران و متخصصان توسعه و اعتلای دانشگاه‌ها و همچنین، مجریان و روسای دانشگاه‌ها و دست اندرکاران دانشگاه‌های پیشرو جهان از ۳۰ کشور مختلف به بررسی و تحلیل روش‌ها و ابعاد مختلف رشد و بالندگی دانشگاهها در کشورهای جهان پرداختند.

براساس این گزارش، میزگرد مسئولان مطرح‌ترین نظام‌های رتبه بندی دانشگاه‌های جهان از جمله مطالب متنوع مطرح شده در این کنگره بود.

معاون آموزشی وزارت علوم و هیات همراه وی در سفر به چین، از منطقه فناوری سوژو (Suzhou) در شهر سوجو- که در سال ۱۹۹۲ در زمینی به وسعت ۵۲ کیلومتر مربع و به عنوان یکی از اولین پارک های فناوری و طرحی برای توسعه علمی و اقتصادی چین در کنار شهر سوجو ایجاد شده است- بازدید کردند.

در این سفر، دکتر شریعتی با جمعی از دانشجویان ایرانی در حال تحصیل در شانگهای و شهرهای مختلف دیدار کرد و در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.

معاون آموزشی وزارت علوم، در بازدید از مراکز تحقیقاتی انرژی های تجدیدپذیر دانشگاه جیائو تانگ شانکهای با مسئولان و پژوهشگران این دانشگاه گفت‌‌وگو و زمینه ها و ظرفیتهای فعالیت و همکاری های مشترک با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی ایرانی را مطرح کرد.

کد خبر: 874164

وب گردی

وب گردی